کد خبر 507148
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۳

بنابر پیشنهاد لایحه برنامه ششم توسعه که هنوز نهایی نشده است، تمامی واحدهای دانشگاه های علمی-کاربردی وابسته به دستگاه‌های اجرایی و ۵۰ درصد واحدهای دانشگاه پیام نور تا پایان سال دوم برنامه ششم منحل و یا به بخش خصوصی واگذار می گردد.

به گزارش مشرق، در لایحه پیشنهادی برنامه ششم توسعه که سازمان مدیریت به دولت پیشنهاد کرده و نیاز به مصوبه دولت و مجلس دارد، آمده است: به منظور انسجام بخشی به نظام آموزش عالی کشور و ارتقای سطح علمی دانشگاه ها و بهره وری بر اساس اقتصاد مقاومتی، وزارتخانه های علوم ، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر اساس شاخص‌هایی نظیر جمعیت، سابقه تاسیس و مختصات جغرافیایی ، موظفند نسبت به ادغام ساختار و بودجه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی و یا واگذاری آنها به بخش غیر دولتی با تصویب شورای عالی اداری تا پایان سال اول برنامه اقدام نمایند.

حداکثر تعداد واحدهای دانشگاهی در هر استان به تصویب هیات وزیران می رسد.

همچنین، تمامی واحدهای دانشگاه های علمی-کاربردی وابسته به دستگاه‌های اجرایی و 50 درصد واحدهای دانشگاه پیام نور تا پایان سال دوم برنامه ششم منحل و یا به بخش خصوصی واگذار می گردد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مسعود 1400 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    0 0
    پناه بر خدا
  • ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    0 0
    این روزها درس خوندن 90 درصد جونا برای وقت تلفی و مدرک گراییه .باید دانشگاه آزاد هم 70 درصدش منحل بشه
  • ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    0 0
    خيلي مسخره است
  • محسن از اصفهان ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    0 0
    تنها دانشگاه هایی که ارتباط نسبتا خوبی یا صنعت داشتند و اکثر مراکز آنها در کارخانه ها واقع شده بود را می خواهند منحل کنند.
  • رضا از مشهد ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    0 0
    مسرق عزیز میشه بدونم جرا نظر منو جاپ نکردید..جرا منی که سالهاست تو این سیستم کار کردم و نظرموگفت نمایش ندادین..؟خداییش طرفدار فساد نباشید و هر کاری رو بدید به متخصصش....مشرق بزدل واقعا برایه مدیرمسیول شما متاسفم...من خودم رسانه ای هستم ولی خدا رو شکر مثله شما نیستم
  • منتقد سیستم پذیرش دانشجو ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    همشون دارند پول جمع میکنند. علم کیلو چنده!!! دیدن دانشجوی کاردانی کارشناسی کم است اومدن ارشد و دکترا را باز گذاشتن.دیگه فکر استادش کیفیتش کارگاه و آزمایشگاهش را نکردند. فقط فکر شهریه های ملیونی هستند که بجیب میزنند. مجلس باید با قاطعیت یک سوم واحدهای دانشگاه آزاد و نصف واحدهای پیام نور و کل دوره های فراگیر و الکترونیکی و غیر انتفاعی را تعطیل کند. این چه بساط پایان نامه فروشی است که راه افتاده.همش تکراری و کپی برداری با کمی تغییرات ظاهری. وقتی کسی شرایط ارشد و دکترا خواندن را ندارد چرا باید دربهای دانشگاه را مثل ورودی های شهر باز کرد که هر کسی حتی بیسواد فقط به شرط پرداخت شهریه بیاید ارشد و دکترا بگیرد و آبروی بقیه تحصیل کرده ها را هم با مدرک بیسوادی اش ببرد. مجلس باید فشار بیارد.تا این مجلس تمام نشده جلوی این بساط را بگیرید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس