کد خبر 507054
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰

محسن مهاجرانی پسر وزیر دولت اصلاحات که در ارتباط با پرونده دکل نفتی فورچونا بازداشت شده بود، روز چهارشنبه ۱۸ آذرماه از زندان آزاد شد.

به گزارش مشرق، وکیل مدافع مهاجرانی اعلام کرد: محسن مهاجرانی پسر وزیر دولت اصلاحات که در ارتباط با پرونده دکل نفتی فورچونا بازداشت شده بود، روز چهارشنبه ۱۸ آذرماه از زندان آزاد شد.

محسن مهاجرانی متنی را از طریق سیدمحمود علیزاده طباطبایی وکیل مدافع وی در اختیار رسانه ها قرار داده است.

مهاجرانی بیان کرده است: پرونده دکل نفتی فورچونا از آنجا که موجب بازداشت، بازجویی و تشکیل پرونده برای این جانب و فضاسازی‌های کاذب رسانه‌ای برای خانواده‌ام به من شد از جهات متعددی شایسته بررسی و داوری است. تصور نمی‌کنم کسی با پیگیری قضایی، تشکیل دادگاه، بازگشت بیت‌المال و مجازات سوءاستفاده‌کنندگان از این ماجرا مخالف باشد.


در بخشی از این متن آمده است: بررسی این پرونده نیاز به طی مراحل جدی حقوقی، مالی و فنی خواهد داشت که امیدوارم این روال مانند قبل با قدرت، استحکام و بدون نیاز عوامل دخیل در موضوع دکل رسیدگی شود و اینجانب حمایت قاطع خود را از ادامه مقتدرانه روند قضایی پرونده بدون دخالت جریان‌های مسموم سیاسی و اقتصادی تا پایان صدور حکم برای متهمان واقعی پرونده اعلام می‌کنم.

پسر وزیر دولت اصلاحات در بخش دیگر متن آورده است: این جانب مطابق معمول سفرهای کاری هر ماه طی یک سال گذشته عازم امارات متحده عربی بودم. مطلقا بی‌خبر از ممنوع‌الخروجی و حکم دستگیری، بعد از تشریفات معمول چک کردن گذرنامه به صورت کاملا قانونی سوار هواپیما شدم که البته به سبکی کاملا غیرعادی بازداشت شدم. بدون تردید اگر پیش از آن، احضاریه‌ کتبی به دست من یا وکیلم می‌رسید بدون درنگ خود را به نهادهای قانونی معرفی می‌کردم و نیازی به برگرداندن هواپیما ازآسمان اصفهان به تهران نبود.  با این توضیح که برگشت من به کشور همان شب قرار بود باشد.

وی اضافه کرد: این بازداشت ساعت 12:30 دقیقه ظهر روز چهارشنبه 28 آبان‌ماه اتفاق افتاد و پس از گذشت 21 روز ساعت 19:30 دقیقه  روز چهارشنبه 18 آذرماه آزاد شدم و شب 28 صفر را در جمع خانواده‌ام بودم.

مهاجرانی در بخشی دیگری آورده است: وظیفه خود می‌دانم از شیوه رفتار و دقت قاضی پرونده، شیوه توضیح دقیق و سنجیده سخنگوی دستگاه قضایی، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای و نیز شیوه رفتار کارشناسان سازمان اطلاعات سپاه در طول دوران بازداشت سپاسگزاری کنم. در این بخش شاهد رفتار حقوقی صرف محترمانه و کاملا براساس آمیزه‌های اسلامی و انسانی بودم و به من اجازه داده شد تقریبا هر 2 یا 3 روز با خانواده‌ام و نیز 2 بار طی این مدت با پدر و مادرم صحبت کنم و ملاقاتی نیز با خانواده‌ام داشته باشم.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس