تحقیقات جدید آسوشیتدپرس نشان می‌دهند که در فاجعه ازدحام در منا ۲۴۱۱ زائر بیت‌الله‌ الحرام جان خود را از دست دادند، سه برابر رقمی که مقامات سعودی تاکنون اعلام کرده‌اند.

به گزارش مشرق، فاجعه منا در دوم مهرماه سال جاری مرگبارترین حادثه‌ای بود که در مراسم حج تاکنون رخ داده است. این فاجعه چندین هفته پس از سقوط مرگبار یک جرثقیل در مکه رخ داد.

آمار جدیدی که آسوشیتدپرس ارائه کرده بر اساس گزارش‌ها رسمی 36 کشور از میان بیش از 180 کشوری است که شهروندان خود را راهی زیارت خانه خدا می‌کنند.

صدها نفر هنوز مفقود هستند و در این میان رقم رسمی 769 کشته که توسط مقامات سعودی در مهرماه اعلام شده هنوز تغییری نیافته و مسئولین سعودی نیز هیچ توضیحی درباره این اختلاف فاحش ارائه نمی‌کنند. 

مقامات عربستانی می‌گویند حادثه منا زمانی رخ داد که دو گروه از زائرین در یک مسیر باریک به یکدیگر پیوستند و در نتیجه تعداد زیادی یا دچار خفگی شده و یا زیر دست و پا جان دادند.

آمار آسوشیتدپرس نشان می‌دهد که ایران بیشترین تلفات را در این فاجه داشته و 464 نفر از شهروندان‌مان در این حادثه جان باختند. مالی اعلام کرده که 305 نفر از شهروندانش جان باخته‌اند. نیجریه و مصر نیز به ترتیب 274 و 190 نفر را از دست دادند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • پری ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    0 0
    ننگ بر آل سوخته ی عربستان ..
  • سعید ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    0 0
    خدایا آل سعود را آل سقوط قرار بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس