کد خبر 506637
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹

زائران پیاده اهل سنت از استانهای مختلف کشور همزمان با دهه پایانی صفر در مشهد مقدس حضوری با شکوه و پرشور دارند.

به گزارش مشرق، بیش از 700 نفر از زائران پیاده اهل تسنن روز چهارشنبه از استان های خراسان رضوی، جنوبی، شمالی، گلستان و سیستان و بلوچستان برای عرض تسلیت رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت حضرت امام رضا (ع) و امام مجتبی (ع) به مشهد مقدس وارد و به بارگاه منور رضوی مشرف شدند.

زائران پیاده اهل سنت فاصله میدان بسیج مشهد تا حرم رضوی را برای زیارت حضرت ثامن الحجج (ع) در فضایی آکنده از معنویت و ارادت به اهل بیت پیمودند.

این در حالی است که برخی از زائران اهل تسنن همراه با کاروان های زائران پیاده اهل تشییع که قریب به 300 هزار نفر را شامل می شوند به مشهد مقدس اعزام شده اند.

امام جمعه بخش پایین جام شهرستان تربت جام یکی از زائران پیاده امام رضا (ع) به خبرنگار ایرنا گفت: در سالهای اخیر کاروان های پیاده اهل سنت از شهرستان های مختلف خراسان رضوی همزمان با ایام پایانی صفر به مشهد مقدس اعزام می شوند.

مولوی امان الله برزگر افزود: برادران اهل تسنن وظیفه خود دانستند که برای عرض تسلیت و ارادت همزمان با رحلت پیامبر خدا و شهادت حضرت ثامن الحجج (ع) در مشهد مقدس حضور یابند.

وی بیان کرد: نیمی از زائران پیاده اهل تسنن که اکنون همگام با روزهای پایانی صفر از شهرستان های مختلف کشور به مشهد مقدس عازم شده اند، مربوط به شهرستان تربت جام هستند.

او در ادامه بر لزوم اتحاد و انسجام بین جمعیت اهل تشییع و تسنن با توجه به فعالیت گروه تروریستی تاکید کرد و گفت: با کمال تاسف گروههای تکفیری با جنایت خود چهره اسلام ناب محمدی (ص) را بد جلوه داده اند و مسلمانان دراین زمینه باید یکپارچه و متحد باشند.
مولوی برزگر خاطر نشان کرد: در کجای قرآن آمده است که کشتن انسان های بی گناه کار درستی است.

وی بیان کرد: افرادی که به اسم اسلام جنایت می کنند، متاسفانه بویی از اسلام نبرده اند و به بهانه مختلف قصد تفرقه در بین مسلمانان را دارند.

او تاکید کرد: تمامی مسلمانان باید هوشیار و با بصیرت باشند و فرمایشات مقام معظم رهبری را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

به گفته وی، اگر تمام سران کشورهای اسلامی از نصایح گوهربار مقام رهبری تبعیت کنند و وحدت و انسجام را سرلوحه کارهای خود قرار دهند ، هیچکس نمی تواند در بین مسلمانان اختلاف ایجاد کند.

*اهل بیت رسول الله دین و ایمان ما هستند
مولوی عبدالرحیم نامدار یکی دیگر از زائران پیاده امام رضا (ع) گفت: دو سال است که به وظیفه شرعی و دینی خود عمل کرده و همزمان با رحلت پیامبر (ص) برای زیارت حضرت ثامن الحجج، آقایم، پیرم و مرشدم به مشهد مقدس عازم می شوم.

وی اتحاد و انسجام بین مسلمانان را مورد تاکید قرار داد و افزود: مسلمانان اعم از تسنن و تشییع در اصول دین با هم اختلافی ندارند و حضرت رضا (ع) از اهل بیت و فرزند رسول خدا است .

وی بیان کرد: کسانی که در صدد ایجاد اختلاف هستند، بدانند که اهل بیت رسول الله جان و ایمان ما هستند و بدون محبت آنها ایمان ما کامل نیست.

به گفته وی، اهل بیت خانواده رسول الله هستند و وظیفه شرعی است که حرکت کنیم و به جهانیان بفهمانیم که ما در اصول یکی هستیم و اهل بیت را قبول داریم.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان های خراسان گفت: کاروان زائران اهل سنت برای سومین سال متوالی است که به صورت پیاده همزمان با روزهای پایانی ماه صفر عازم مشهد می شوند.

حجت الاسلام یوسف رضایی افزود: با وجود تمهیدات گسترده دشمنان اسلام برای ایجاد انحراف و اختلاف بین مسلمانان و به رغم هوای سرد، امسال کاروانهای زائران اهل سنت با شکوهتر از سالهای گذشته در مشهد حضور یافتند.

وی بیان کرد: این زائران به صورت مردمی و خودجوش از شهرهای مختلف استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، شمالی و رضوی و گلستان عازم مشهد مقدس شده اند.

به گفته وی، برخی از زائران اهل سنت نیز به صورت تلفیقی با کاروان های زائران پیاده شیعیان به مشهد مقدس اعزام شده اند.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان های خراسان گفت: با وجود تبلیغات گسترده دشمنان اسلام ، اهل سنت محب و دوستدار اهل بیت (ع)هستند.

حجت الاسلام رضایی افزود: اشتیاق زیادی در بین مسلمانان اهل سنت نسبت به امام رضا (ع) بویژه اهل سنت ساکن در استان خراسان رضوی و همجوار با مرقد علی ابن موسی الرضا (ع) داریم.

وی گفت: علاوه بر ایام رحلت رسول الله در طول سال و در ایام خاص، زائران زیادی را از اهل سنت برای زیارت بارگاه منور رضوی به مشهد مقدس سفر می کنند.

بیش از 700 زائر پیاده اهل سنت از استان های مختلف کشور روز چهارشنبه در آستانه سالگرد رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت حضرت امام رضا (ع) وارد مشهد شدند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    ازبرکات سیاستهای مدبرانه مقام معظم رهبریرهبری وبرکات وجودی ایشان است که وحدت راحاکم کردنند درکشور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس