کد خبر 506167
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸

ارتش سوریه به همراه نیروهای همپیمان خود در استان «حلب»، پس از آزادسازی 4 روستا و کشتن بیش از 100 عنصر از گروه‌های مختلف تروریستی هم اکنون به نزدیکی بزرگراه حلب-دمشق رسیده‌اند.

به گزارش مشرق، پس از دو هفته آرامش نسبی در جبهه جنوبی استان حلب، روز گذشته نیروهای سوری با کمک نیروهای مقاومت عراق و لبنان و پشتیبانی مستشاران سپاه پاسداران حملات غافلگیرکننده‌ای را علیه مواضع تروریست‌ها در جبهه جنوب غربی استان حلب و در جنوب شهرک «خان طومان» آغاز کردند.

نیروهای مقاومت در این عملیات موفق شدند 4 روستای مهم و راهبردی «خلصة»، «القلعجیة»، «الحمرا» و «زیتان» را از وجود عناصر تروریستی پاکسازی کنند.

بنا بر این گزارش، در این عملیات ده‌ها عنصر تروریستی کشته و زخمی شدند و تعدادی نیز به اسارت نیروهای مقاومت درآمدند.

 تلفات تروریست‌ها در عملیات پاکسازی 4 روستا در حومه جنوبی حلب به شرح ذیل است:

جیش الصقور: 20 کشته

اجناد الشام: 35 کشته

تیپ ثوار الشام: 13 کشته از جمله یک فرمانده بلندپایه به نام «یاسر ابوسعید»

جبهة النصره: بیش از 60 کشته و زخمی

بنا بر این گزارش، با پاکسازی این روستاها که در شرق مسیر اصلی «حلب-دمشق» واقع شده، بخش زیادی از مسیر اصلی ارتباط تروریست‌ها از شمال به جنوب حلب واستان ادلب که جاده اصلی حلب_دمشق است تحت اشراف نیروهای سوری و مقاومت قرار گرفته است.

همزمان، نیروهای سوری و مقاومت با تثبیت مواضع خود در این روستاها، از عصر روز گذشته حملات خود را برای عملیات جدید بازپس‌گیری روستای مهم و راهبردی «الزربة» آغاز کردند.

همزمان با پشتیبانی توپخانه‌ای ارتش سوریه، نیروهای مقاومت النجباء عراق با کمک تیپ «امام محمد باقر(ع) و حزب الله لبنان عملیات پاکسازی مزارعشرقی این روستا را آغاز و موفق شدند خود را به اطراف این روستا برسانند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    میگم مگه حلب وسعتش چقده الان چندساله هروز مشرق گزارش میده که بخشهای وسیعی از استان حلب به دست ارتش سوریه آزاد شد اگه حلب به اندازه قاره آسیا هم بود تا حالا با این همه گزارش آزادسازی باید از لوس داعش پاک میشد!!!!!!!!!!!!!
  • ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    بابا اینا که سال گذشته 4 قدمی بودن!!! یعنی از اون موقع تا الان 3 قدم رفتن جلو!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ابوذر ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    والله من خودم تو مشرق ده روز پیش خوندم که این بزرگراه رو قطع کردن که !!!
  • عرفان ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    قطع کردند ولی در حمله گروه های تروریستی مجددا عقب نشینی کردند. و الان ۲ روز که مجددا حمله کردند. حدودا اگر اشتباه نکرده باشم ۱۰ تا نقطه رو پاکسازی کردند که مجددا ۴ نقطه رو از دست دادند. و از ۲ روز گذشته ۴ نقطه مجددا پاکسازی شد و ۲ نقطه از ۴ نقطه غقب نشینی شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس