رئیس سابق صدا و سیما با رد سخنان امروز رئیس‌جمهور در دانشگاه صنعتی شریف مبنی بر اینکه فقط امسال جرات طرح کلمه «جنبش دانشجویی» پیدا شده است گفت:در این سال‌ها بیشترین کلمه ای که در رسانه‌ها و دانشگاه ها مطرح شدکلمه «جنبش دانشجویی» بود.

به گزارش مشرق، عزت‌الله ضرغامی رئیس سابق سازمان صدا و سیما بعد از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد گفت: افتخار من این است که برای دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی که به لحاظ جامعیت و موقعیت علمی جایگاه رفیعی دارد سخنرانی می کنم.

وی افزود: قرآن به ما یادآوری می‌کند که ما به شما نعمت‌های زیادی دادیم. برخی می‌گویند قسمت پر لیوان را ببینیم ولی در دنیا هر چه که است نعمت است. قرآن تمام نعمت‌های را برشمرده و برای هیچ کدام منت نمی‌گذارد.

ضرغامی ادامه داد: اگر به شما دانشجویان بگویند دنیا را می‌دهیم فقط برای امام حسین (ع) گریه نکنید شما می‌توانید قبول نکنید؟

عضو شورای عالی فضای مجازی عنوان کرد: خداوند می‌گوید ما دو راه خیر و شر را پیش راه شما قرار دادیم که هر دو راه سخت است،‌راه خیر در ابتدا سخت است و در پایان آسان می‌شود و راه شر بالعکس است بنابر این آنهایی که در راه خیر مانند کار علمی قدم می‌گذارند آینده‌ شیرینی دارند.

ضرغامی اظهار داشت: 16 آذر روزی است که نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا به ایران آمد و قصد داشت نتایج کودتای 28 مرداد سال 32 را به رئیس جمهور آمریکا اعلام کند، قرار بود در دانشکده حقوق دانشگاه تهران به نیکسون دکترای افتخاری بدهند که دادند (کسانی که بویی از حقوق نبردند)

ضرغامی اضافه کرد: مگر از دانشجوی بصیر که دشمن را می‌شناسد می‌تواند چشم خود را بر این قضیه ببندد؟ دانشجویان اعتراض کردند و این کار نقطه عطف تاریخ دانشگاه‌ها شد.

رئیس سابق صدا و سیما ادامه داد: در خاطرات دکتر چمران اینگونه آمده است که 160 نفر دانشجو در دانشکده فنی دانشگاه تهران حضور داشتند و یکباره سربازها حمله کرده و دانشجویان را به گلوله بستند و می‌گفتند شاه می‌خواهد زهر چشم بگیرد تا فضا برای حضور نیکسون آرام باشد.

وی با اشاره به مماشات مقام معظم رهبری در بسیاری از جریانات رخ داده در کشور گفت: مماشات رهبری در بسیاری از جریانات فوق‌العاده عجیب است. ایشان می‌فرمودند اعتراضات را مطرح کنید فقط بگویید با دشمن نیستید.

ضرغامی افزود: برخی این روزها سخنرانی می‌کنند و در روز دانشجو همه چیز می‌گویند جز علت شهادت 3 شهید روز دانشجو،‌شریعت رضوی،‌ قندچی و بزرگ‌نیا که در مقابل نیکسون کشته شدند آنها ایستادند تا آب خوش از گلوی دشمن پایین نرود.

رئیس سابق صدا و سیما گفت: جنبش دانشجویی با همه وجود مخالف سیاست‌های آمریکا است،‌ می‌گویند(اشاره به سخنان امروز حسن روحانی در دانشگاه صنعتی شریف) در این سال‌ها کسی را جرأت نمی‌کرد کلمه جنبش دانشجویی را به زبان آورد. ولی بیشترین کلمه‌ای که به گوش ما در این سال‌ها خورد کلمه جنبش دانشجویی بود که دائما تکرار شد و چیزی نبوده است که امسال به برکت برخی اتفاقات کسی جرات کند آن را به زبان آورد. بنابراین وقتی می‌خواهیم در محیط‌‌های دانشجویی صحبت کنیم بهتر است حداقل یک آمار بگیریم.

وی اضافه کرد: افرادی مانند حسن تهرانی مقدم با کمترین امکانات بزرگترین کارها را کردند و راهبردی‌ترین صلاح‌ها را ساختند.

ضرغامی افزود: امروز رئیس جمهور از فضای امن سخن گفت،‌فضای امن یعنی امروز که در کشورهای همسایه این همه قتل و غارت است ما در امنیت هستیم که یک دلیل آن اقدامات حسن تهرانی مقدم است. یعنی موشک بالستیک چند هزار کیلومتری.

رئیس سابق صدا و سیما گفت: حسن تهرانی مقدم با مدیریت داشته‌ها بدون بودجه سرسام آور با قرض گرفتن نصف یک سالن آن همه کار انجام داد،‌با 11 نفر کار کرد و امروز سردار حاجی زاده با پرچم تهرانی مقدم با همان بنیه پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه دنیا از شهر موشکی ایران در بهت و حیرت است گفت: اگر هر تهدیدی از سوی دشمن صورت گیرد بلافاصله از تمام نقاط استراتژیک کشور زمین‌ها باز می‌شود،‌موشک‌های دوربرد بیرون می‌آید و از کشور دفاع می‌کند.

وی با اشاره به تأیید حسن تهرانی مقدم از سوی مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری به راحتی کسی را تأیید نمی‌کنند ولی در رابطه با تهرانی مقدم فرمودند تهرانی مقدم هر چه گفت عمل کرد.

وی با تأکید بر مدیریت داشته‌ها گفت: امروز در دانشگاه‌ها اگر داشته‌ها را حفظ کنیم و دستگاه‌های حاکمیتی و دولت ظرفیت کشور را به درستی برنامه ریزی کنند به اهدافمان می‌رسیم.

وی اضافه کرد: همان نگاهی که به حسن تهرانی مقدم داریم در مورد سردار سلیمانی نیز صدق می‌کند. امروز سردار سلیمانی آنهایی که در سطح جهانی می‌توانند با ما همسو باشند را مدیریت می‌کند،‌ با شجاعت می‌ایستد و با اتصال این زنجیره‌ها و مدیریت انقلابی قدرتی در منطقه و جهان ایجاد کرده است که قابل مقایسه نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    دمت گرم عمو عزت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس