عارف در هشدار به جریان اعتدال می‌گوید: توصیه ما به دوستانمان در جریان اعتدال این است که همان‌گونه که در انتخابات 92 با وحدت و همگرایی موجب پیروزی آقای روحانی شدیم در انتخابات مجلس هم بهتر است با ارائه یک لیست واحد زمینه‌ساز پیروزی تفکر اصلاح‌طلبی و اعتدال‌گرایی شویم و تدبیر حکم می‌کند دوستان جریان اعتدال راه خود را از اصلاح‌طلبان جدا نکنند.

گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.

*******

نگرانی‌های اصولگرایان به روایت رقیب/ گلایه‌های عارف از دولتی‌ها و یاران هاشمی به مرز هشدار رسیدروزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات روز دوشنبه را با تمرکز بر مراسم‌های 16 آذر در دانشگاه‌های کشور و تحولات انتخاباتی در اردوگاه اصلاح‌طلبان و اصولگرایان آغاز کردند.

مهم‌ترین محورهای که امروز روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات به آن پرداختند، عبارت‌اند از:

1- پرداختن به طور پررنگ به روز دانشجو با رویکرد یادآوری جریانات سیاسی در دانشگاه‌ها در دولت اصلاحات و طلایی نشان دادن این دوران با وجود بحران‌هایی مانند بحران 78 که از دانشگاه آغاز شد

2- پرداختن به دانشگاه‌ها با رویکرد استفاده ابزاری از دانشجویان به عنوان سیاهی لشگر انتخابات

3- عملیاتی کردن بخشی از سناریو استفاده ابزاری از زنان و جنس دوم و فعال کردن آن در دانشگاه‌ها با خط کم‌کاری دختران دانشجو در حوزه سیاسی و القاء نادیده گرفتن نقش برجسته آنان

4- انتقاد از تمرکزگرایی در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات

5- گلایه‌های مجدد عارف؛ رد سر لیستی یک اصولگرا در لیست اصلاحات

6- بازتاب اطلاعیه احمدی‌نژاد مبنی بر عدم فعالیت انتخاباتی

7- ادعای حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی درباره برخورد دوگانه با سخنان رهبر انقلاب

8- برگزاری دادگاه بابک زنجانی؛ با حضور متهم ردیف دوم

9- عدم پیگیری استعفای کوچک‌زاده در مجلس شورای اسلامی

10- مانور وحدت و همگرایی در اصلاحات

11- سوژه همیشگی؛ ازهم‌گسیختگی و انشقاق در اردوگاه اصول‌گرا

12- دعوت از بانوان به‌منظور مشارکت حداکثری برای ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی


· صراحت گلایه‌های عارف

عارف صراحت بیان خود را افزایش داده است، گلایه‌ها به مرز هشدار رسیده است؛ او از عدم همراهی دولتی‌ها با اصلاحات هشدار می‌دهد و از سوی دیگر به ایده سر لیستی یک اصولگرا را از عجایب می‌داند تا پاسخ یاران هاشمی رفسنجانی را صریح بدهد.

نگرانی‌های اصولگرایان به روایت رقیب/ گلایه‌های عارف از دولتی‌ها و یاران هاشمی به مرز هشدار رسیدعارف این روزها غیریت‌سازی با مقابله‌کنندگان ریاست وی بر شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان را آغاز کرده است. به مخالف اول یعنی حزب اعتدال و توسعه «هشدار» داد و در همین راستا اظهار داشت: «توصیه ما به دوستانمان در جریان اعتدال این است که همان‌گونه که در انتخابات 92 با وحدت و همگرایی موجب پیروزی آقای روحانی شدیم در انتخابات مجلس هم بهتر است با ارائه یک لیست واحد زمینه‌ساز پیروزی تفکر اصلاح‌طلبی و اعتدال‌گرایی شویم و تدبیر حکم می‌کند دوستان جریان اعتدال راه خود را از اصلاح‌طلبان جدا نکنند تا انشا الله در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 هم با مشکلاتی روبه‌رو نشویم.» و حالا به مخالف دوم یعنی حزب کارگزاران سازندگی با سخنی کنایه‌آمیز انتقاد کرد و رفتار آنان را غیرعقلانی دانست.

نگرانی‌های اصولگرایان به روایت رقیب/ گلایه‌های عارف از دولتی‌ها و یاران هاشمی به مرز هشدار رسیددر همین راستا گروه سیاسی روزنامه شرق نوشت: «رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در حاشیه این سخنرانی البته پاسخی هم به گمانه‌ها درباره فهرست‌های انتخاباتی داد؛ پاسخی که شاید به‌نوعی جواب به حزب کارگزاران هم محسوب می‌شود؛ هرچند دیرهنگام. عارف که این روزها در قامت رئیس شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان ایفای نقش می‌کند، گفت: «اینکه یک اصولگرا سر لیست اصلاح‌طلبان شود از عجایب خلقت است». او این پاسخ را در جواب به سؤالی درباره بحث سر لیستی ناطق نوری و علی لاریجانی برای اصلاح‌طلبان ارائه کرده است؛ موضوعی که البته جدید نیست. در جریان رایزنی‌ها برای تشکیل شورای سیاست‌گذاری و گمانه‌ها برای انتخاب رئیس و مباحثی برای سر لیستی بود که هفته‌نامه صدا، ارگان مطبوعاتی حزب کارگزاران، بحث حضور ناطق و دعوت اصلاح‌طلبان از او برای حضور در انتخابات را مطرح کرده بود.»

با توجه به شنیده‌ها به نظر می‌رسد که در روزهای آتی سخنان انتقادی محمدرضا عارف نسبت به برخی جریانات تمامیت‌خواه در اردوگاه اصلاحات بیشتر شود.

· نگرانی‌های اصولگرایان به روایت رقیب

اصلاح‌طلبان روایتی خاص از فعالیت‌های جریان رقیب دارند؛ از یک‌سو از اختلاف ساختاری در بدنه اصولگرایان سخن می‌گویند و از سوی دیگر از تأیید و رد تاکتیک یارگیری از بدنه اصولگرایان گمانه‌زنی می‌کنند. اصلاح‌طلبان مدعی هستند که یارگیری از اصول‌گرایان هراس در دل آنان انداخته است و آنان نمی‌خواهند مهره دیگر سیاسی خود را مانند حجت‌الاسلام روحانی از دست بدهند.

نگرانی‌های اصولگرایان به روایت رقیب/ گلایه‌های عارف از دولتی‌ها و یاران هاشمی به مرز هشدار رسیدگروه احزاب روزنامه اعتماد در همین راستا نوشت: «اصولگرایان پس‌ازآنکه حسن روحانی از اردوگاه آنان خداحافظی کرد با رؤیت گلایه‌های ناطق نوری و قهر او از جناح راست و بی‌توجهی‌های علی لاریجانی به سازوکار ائتلاف اصولگرایان بیش از هر زمان دیگری نگران تکرار رویگردانی جدید هستند، رویگردانی‌ای که یک‌بار با حسن روحانی با آن مواجه شدند و نمی‌خواهند ناطق و لاریجانی هم، همان رویکرد روحانی در انتخابات را ازاین‌پس در قبال آنان در نظر بگیرند. همین است که با فراری روبه‌جلو پیشنهاد اصلاح‌طلبان برای بازگشت ناطق و ورود سید حسن خمینی را در ضعف موقعیت سیاسی اصلاح‌طلبان اعلام می‌کنند»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    ممنون از مشرق عزیز
  • ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    مشرق چرا عکس هاشمی و دوست داری
  • اسفندیار ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    سلام بر احمدی نژاد
  • ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    اصلاحات هیچ شانسی تو انتخابات اسفند نداره فقط پایداری ها رسایی بذرپاش نبویان کوچک زاده زاکانی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس