کد خبر 505203
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۰

فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه گفت: احمد نخستین پرواز در شب با بالگرد را بعد از انقلاب ‌در ارتفاعات سربه‌فلک‌کشیده کردستان و پاوه برای نجات شهید چمران از محاصره منافقین انجام داد.

به گزارش مشرق، امیر سرتیپ‌ دوم خلبان یوسف قربانی در گفت‌وگویی به‌ مناسبت سالروز شهادت امیر سرلشکر خلبان شهید احمد کشوری اظهار کرد: شهید کشوری یکی از شهدای ملی و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران است که در رزم‌آوری و شجاعت سرآمد و نام‌آور است.

وی افزود: این شهید بزرگوار قبل از انقلاب از نظر تعهد، ایمان و تقوا منحصربه‌فرد بود و حتی در چند مورد قصد داشت با بالگرد  جشن‌هایی که در آن زمان برگزار می‌شد را به‌هم بزند.

فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه بیان کرد: شهید کشوری از نظر تقوا و اعتقادات دینی در حد بالایی قرار داشت.

قربانی با اشاره به اینکه شهید کشوری در یک خانواده مذهبی رشد پیدا کرد و خودش نیز فردی متدین و مومن بود، تصریح کرد: شهید شیرودی، احمد را به‌عنوان استاد اخلاق خودش معرفی می‌کرد و همچنین شهید صالحی درباره احمد می‌گوید‌ «کشوری یک ستاره بود در غرب کشور.»

وی با بیان اینکه شهید کشوری به‌عنوان شجاع‌ترین خلبان آن دوران محسوب می‌شد، اضافه کرد: احمد نخستین پرواز شب بعد از انقلاب را در ارتفاعات سربه‌فلک‌کشیده کردستان و پاوه برای نجات شهید چمران از محاصره منافقین انجام داد و تیم آتش را بلند و هدایت کرد تا پاوه را از محاصره نجات دهد.

فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه خاطرنشان کرد: یکی از خصوصیات بارز شهید کشوری هم‌دل بودن و دوست داشتن مردم بود که می‌توان به انتقال خانواده خود در زمان شروع جنگ به ایلام اشاره کرد چرا که او می‌خواست خانواده خودش هم در جنگ نقش داشته باشد.

قربانی بیان کرد: به‌مناسبت سالگرد شهید والامقام احمد کشوری این روز را به‌نام روز هوانیروز نامیده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: هوانیروز یک یگان واکنش سریع و یکی از پرکارآمدترین یگان‌های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران است و به‌قول امیر پوردستان «هوانیروز متعلق به‌کل کشور است.»

فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه تصریح کرد: شما اگر به مأموریت‌های هوانیروز نگاه کنید، در بحث بلایای طبیعی، اولین یگانی که وارد می‌شود هوانیروز است، همچنین در بحث اورژانس‌های هوایی کشور نیز امروز هوانیروز در تمام نقاط کشور دارای اورژانس هوایی است.

قربانی با اشاره به بحث عملیاتی هوانیروز، اضافه کرد: هوانیروز در کنار برادران سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران پشتیبانی‌های آتش را نیز انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس هم همین بوده و هوانیروز در تمام عملیات‌هایی که چه سپاه انجام می‌داد، چه عملیات مشترک و چه عملیات ارتش، هوانیروز به‌عنوان یک نیروی واکنش سریع و پشتیبانی آتش در خدمت بود.

فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه با اشاره به اینکه امروز در بحث گروه‌های تکفیری و گروه‌های معاند دیگری که وجود دارد، باز هوانیروز به‌عنوان پشتیبانی‌کننده آتش یگان‌های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مناطق مرزی کشور در حال انجام وظیفه است.

این خلبان دوران دفاع مقدس تصریح کرد: امروز خدا را شاکریم هوانیروز عزیزی که یکی روز در دست مستشاران آمریکایی بود و آنها چرخه هوانیروز را می‌چرخاندند و به‌اصطلاح ناوبری و هدایت می‌کردند، امروز به‌دست مهندسان پرواز خودش و به‌دست جوانان ایران اسلامی، الحمدالله در حال انجام مأموریت‌های به‌مراتب سنگین‌تر از آن زمان، است.

قربانی ادامه داد: امروزه من به‌جرأت می‌توانم بگویم هوانیروز جمهوری اسلامی ایران یکی از قدرتمندترین یگان‌های هوانیروز خاورمیانه است.

وی با اشاره به اینکه امروز تمام تجهیزات بالگردی هوانیروز بومی‌سازی شده، تصریح کرد: این بومی‌سازی توسط مهندسان پروازی ما صورت گرفته است.

فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه خاطرنشان کرد: طرح‌های عملیاتی و تجهیزات روی بالگردها همه به‌روز هستند و با فناوری و دانش روز دنیا برابری می‌کند.

قربانی با بیان اینکه مراسمی با عنوان گرامی‌داشت سالروز شهادت شهید کشوری در پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه برگزار می‌شود، بیان کرد: از مسئولان ارشد آجا در منطقه غرب کشور در این مراسم شرکت و سخنرانی می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه هوانیروز کرمانشاه به‌عنوان نوک حمله تمامی عملیات‌ها بوده، تصریح کرد: از ابتدای جنگ هوانیروز کرمانشاه در تمامی عملیات‌ها تا پایان جنگ و عملیات مرصاد در دفاع مقدس شرکت کرده است.

فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه افزود: الحمدالله هوانیروز کرمانشاه برگ زرین دیگری بر افتخارات نظام افزوده است.

قربانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هوانیروز کرمانشاه پوشش مرزی در حدود یک‌هزار و 450 کیلومتر و پشتیبانی از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مناطق مرزی را برعهده دارد.

وی در پایان گفت: امروز الحمدالله با تمام توان و قدرت، آمادگی دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی ایران را داریم و اجازه نخواهیم داد هیچ گروهک معاندی چشم چپ به جمهوری اسلامی ایران داشته باشد و هوانیروز امروز یکی از یگان‌های قدرتمند، پابه‌رکاب ولایت و آماده اجرای دستور است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس