کد خبر 504819
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷

بنابر تصریح روایات انگشتر عقیق خواصی عجیب دارد. از این رو، امام رضا (علیه السلام) ضمن احادیثی توصیه هایی در باب استفاده از این انگشتر کرده اند.

 به گزارش مشرق، اسلام به عنوان جامع ترین و کامل ترین ادیان برای همه امور زندگی انسان برنامه دارد حتی برای زیورآلاتی که انتخاب می کند تا به وسیله آنها سبک زندگیش را متعالی سازد.

حسين بن خالد از امام رضا (علیه السلام) نقل كرده است كه ایشان فرمودند: «امام صادق (علیه السلام) فرموده است: هر كس انگشترى به دست كند كه نگين آن عقيق باشد تهیدست نمى شود و كارش به بهترين وجه فرجام خواهد يافت.»

همچنین، حسن بن على وشّاء از امام رضا (علیه السلام) نقل كرده است كه فرمودند: «هر كس با انگشتر عقيق قرعه زند بهره او كامل‏تر خواهد بود.»

عبد الرّحيم قصير مى‏ گويد: حاكم براى احضار يكى از فرزندان ابوطالب كه جنايتى مرتكب شده بود كسى را فرستاد. او در راه به امام صادق (علیه السلام) رسيد. امام (علیه السلام) فرمودند: «انگشترى عقيق به او برسانيد.» راوى مى‏ گويد: انگشترى عقيق به او رساندند و از حاكم آزارى نديد.

همچنین، عمرو بن ابى المقدام مى‏ گويد: مردى كه تازيانه خورده بود بر امام باقر (علیه السلام) گذر كرد. حضرت (علیه السلام) فرمودند: «انگشتر عقيق او كجا است؟ بدانيد اگر انگشتر عقيق به دست داشت تازيانه نمى‏ خورد.»

و در حديث ديگر آمده است كه امام صادق (علیه السلام) فرمودند: «انگشتر عقيق باعث ايمنى در سفر خواهد بود.»

حسين بن مزيد مى ‏گويد: امام صادق (علیه السلام) از پدرش از پدرانش از اميرمؤمنان (علیه السلام) نقل كرده است كه فرمودند: «انگشتر عقيق به دست كنيد تا خدا به شما بركت دهد و از بلاها ايمن باشيد.»

و نيز به همين سند نقل شده است كه مردى به رسول خدا (صلی الله علیه و آله) شكايت كرد كه راهزنان راه را بر من بستند و اموالم را بردند. پيامبر (صلی الله علیه و آله) به وى فرمودند: «چرا انگشتر عقيق به دست نكردى؟ به دست كردن انگشتر عقيق آدمى را از هر بلايى حفظ مى‏كند.»

علاوه بر این، در حديث ديگر از امام باقر (علیه السلام) نقل شده است كه فرموده اند: «هر كس انگشتر عقيق به دست كند، تا زمانى كه آن را در دست دارد پيوسته نيكى مى‏بيند، و همواره از جانب خدا محافظى خواهد داشت.»

عقيل بن متوكل در حديثى مرفوعه از امام صادق (علیه السلام) از پدرش از جدّشان نقل كرده است كه فرموده اند: «هر كس انگشترى عقيق بسازد و در آن نقش كند «محمّد نبىّ اللَّه و علىّ ولىّ اللَّه» خداوند او را از مرگ بد حفظ مى‏ كند و جز بر فطرت الهى نمى‏ ميرد.»

و نیز على بن محمّد بن اسحاق شيبانى در حديثى مرفوعه از امام صادق (علیه السلام) نقل كرده است كه فرموده اند: «هيچ دستى به سوى خدا بالا نرفته است كه محبوب‏تر باشد از دستى كه در آن انگشتر عقيق باشد.»

زياد قندى از موسى بن جعفر (علیه السلام) از پدرش جعفر بن محمّد (علیه السلام) از پدرش محمّد بن علىّ (علیه السلام) از پدرش على بن الحسين (علیه السلام) از پدرش حسين بن على (علیه السلام) نقل كرده است كه فرمودند: «پس از آنكه خداوند موسى بن عمران (علیه السلام) را آفريد، با وى در طور سينا سخن گفت، آنگاه به زمين نظرى افكند و از نور روى خود عقيق را آفريد، سپس فرمود: «به ذات خود سوگند ياد كرده‏ام كه كسى را كه انگشتر عقيق به دست دارد به آتش دوزخ عذاب نكنم به شرط آنكه على (علیه السلام) را دوست داشته باشد.»

منبع: قدس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 0
    عالی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس