کد خبر 504743
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۹

مسئول بازاریابی سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: با وجود درخواست‌ها و مکاتبات مکرر ریاست سازمان صدا و سیما وقت جلسه‌ای به روسای فدارسیون فوتبال و سازمان لیگ نداده است.

به گزارش مشرق، محمدرضا ساکت در مورد وضعیت حق پخش تلویزیونی فوتبال گفت: پرداخت حق پخش تلویزیونی از حقوق مسلم باشگاه‌ها، سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال است. باشگاه‌ها و مسئولان فوتبال تمام انرژی خود را برای پیگیری این موضوع گذاشته‌اند. در حال حاضر صدا و سیما 22.5 میلیارد تومان بابت حق پخش تلویزیونی در فصل گذشته به باشگاه‌ها بدهکار است و در فصل جاری نیز هنوز وضعیت حق پخش تلویزیونی مشخص نشده است.

وی ادامه داد: در جلسه اخیر که با باشگاه‌ها برگزار شد همگی آنها به طور قاطع خواستار پیگیری وضعیت حق پخش تلویزیونی از شیوه های مختلف حقوقی شدند زیرا روش‌های اداری، مکاتباتی و تماس‌ها تاکنون نتیجه‌ای نداشته است و باشگاه‌ها به طور جد پیگیر این موضوع هستند زیرا آنها مبلغ حق پخش تلویزیونی را در بودجه خود لحاظ کرده بودند که این درآمد پیش‌بینی شده هنوز محقق نشده و باشگاه‌ها را با چالش مواجه کرده است.

ساکت در مورد وضعیت حق پخش تلویزیونی در فصل جاری گفت: با وجود درخواست‌ها و مکاتبات مکرر از ریاست سازمان صدا و سیما جناب آقای سرافراز هنوز وقت جلسه‌ای برای دیدار ایشان با آقای کفاشیان و تاج هماهنگ نشده و جناب سرافراز هنوز فرصت پیدا نکرده‌اند تا نشستی را با رؤسای فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برگزار کنند و نام آقایان همچنان در فهرست انتظار هماهنگی جلسه با جناب سرافراز قرار دارد. آقایان تاج و کفاشیان می‌‌خواهند در مورد حل این مشکل یا حداقل تبادل نظر با خود جناب سرافراز جلسه داشته باشند که هنوز این موضوع محقق نشده است.

مسئول کمیته بازاریابی سازمان لیگ در مورد بحث قرارداد IPTV اظهار داشت: موضوع IPTV در جلسات هماهنگی بین سازمانی صدا و سیما طولانی شده است. با این حال اخیرا صدا و سیما پیش‌نویسی را برای ما ارسال کرده که قرار است در هفته جاری جلسه‌ای را با کمیته ویژه برگزار کنند تا این پیش‌نویس به تصویب نهایی برسد. در این کمیته بنده، عزیزی خادم، جناب عابدینی و مهندس کاظمی از طرف سازمان لیگ حضور دارند. با این حال جلسات درون‌بخشی صدا و سیما کمی طولانی شد که پیش‌نویس آن آماده شده است.

وی ادامه داد: فوتبال محصول تولید شده توسط باشگاه‌ها، سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال است که این محصول باید حتما از سوی سازمان صدا و سیما خریداری شود. البته ما پیشنهادهایی هم از سوی کمپانی‌های خارجی برای ضبط و پخش مسابقات لیگ برتر ایران دریافت کرده‌ایم. با این حال اولویت ما با صدا و سیما و رسانه ملی خود کشورمان است.

ساکت در مورد اینکه از کدام کشورها پیشنهاد حق پخش تلویزیونی دریافت شده، گفت: به طور مشخص شرکت‌هایی از اسپانیا و همچنین برخی شرکت‌ها از کشورهای حوزه خلیج فارس این پیشنهاد را به سازمان لیگ داده‌اند که مذاکرات ابتدایی هم با دوستان با آنها انجام شده است.

وی در مورد اینکه شرکت‌های خارجی مبلغی هم برای حق پخش تلویزیونی لیگ برتر فوتبال ایران پیشنهاد داده‌اند یا نه، گفت:‌ مبلغی هنوز پیشنهاد نشده است اما قطعا مبالغ پیشنهادی آنها بالاتر از مبلغ پیشنهادی سازمان صدا و سیما خواهد بود ضمن اینکه آنها مسائلی مانند ضبط و پخش مسابقات به صورت HD را هم مطرح کرده‌اند و همچنین اینکه تجهیزات ضبط و پخش مسابقات مجهزتر شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس