کد خبر 504724
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۶

رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس گفت: قوانین موجود در زمینه محیط‌زیست جامع، کامل و بازدارنده نیست و متاسفانه دید بسیاری از همکاران ما در مجلس نیز زیست‌محیطی نیست.

به گزارش مشرق، محمدرضا تابش، امشب در دیدار رئیس سازمان محیط‌زیست با مسئولان دستگاه قضایی استان یزد اظهار داشت: تخریب محیط‌زیست از دغدغه‌های رهبری است و ایشان تاکید ویژه‌ای بر برخورد جدی با تخریب‌کنندگان محیط‌زیست دارند و اگر قوای مقننه و قضائیه به تکالیف خود درست عمل می‌کردند، شاهد تخریب محیط‌زیست و از بین رفتن حیات‌وحش نبودیم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر 80 درصد از ذخائر استراتژیک کشور را استفاده کرده‌ایم و اگر استفاده بهینه از این ذخائر داشتیم، اکنون در وضعیت بحران به ویژه در زمینه آب قرار نمی‌گرفتیم و به نظر می‌رسد باید قوانین به نحوی باشد که تنها اجازه 50 درصد استفاده از این ذخائر را داشتیم.

تابش بیان کرد: از 400 میلیارد مترمکعب بارش فقط 100 میلیارد مترمکعب آن باقی می‌ماند و 300 میلیارد مترمکعب آن باقی می‌ماند و در چنین شرایطی اگر 10 درصد ظرفیت آبخیزداری و آبخوان‌داری را بالا ببریم، با مشکل مواجه نخواهیم شد.

نماینده مردم اردکان در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برخی از کارخانجات دولتی نیز آلاینده هستند و باید به آنها رسیدگی شود، اظهار داشت: متاسفانه قوانین ما جامع، کامل، مانع نیست ضمن اینکه متاسفانه دید همکاران ما نیز در مجلس زیست‌محیطی نیست.

وی تصریح کرد: بخشی از ضعف عملکرد قضات در دستگاه قضایی در حوزه محیط‌زیست به خاطر ضعف در قوانین است و بخشی از آن نیز به خاطر ضعف در شناخت اکوسیستم و مباحث تخصصی این بخش است.

تابش با ارائه راهکارهایی برای رفع برخی مشکلات در حوزه محیط‌زیست بیان کرد: باید جلسات سه‌جانبه‌ای با حضور محیط‌زیست، استانداری و نمایندگان مجلس برگزار شود و شرایطی فراهم شود که ارجاع پرونده‌های زیست‌محیطی به کارشناسان خبره واگذار شود و کارشناسی بیشتری نسبت به پرونده‌ها صورت گیرد.

وی عنوان کرد: کارشناسان می‌توانند اگر ضعفی در قانون وجود داشت، به نمایندگان مجلس اطلاع دهند تا از این ضعف‌ها از طریق مجلس پیگیری شود و در نهایت طی چند سال دیگر با مشکلات فعلی مواجه نباشیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس