پایگاه خبری اکسپرس از دستور پوتین برای آماده سازی فوری «مجتمع فرماندهی هوایی پیشرفته» موسوم به روز قیامت طی دو هفته آینده خبر داد.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری اکسپرس مدعی شد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دستور آماده سازی هواپیمای غول پیکر موسوم به «روزقیامت» که نامرئی است و برای جنگ هسته ای طراحی شده است را صادر کرده است.

اکسپرس افزود: علیرغم اینکه متحصصان نظامی روسیه گفته اند که این هواپیما تا پایان سال 2015 عملیاتی نخواهد شد اما به دنبال افزایش تنشها با ترکیه پوتین دستور داده است که طی دو هفته آینده آن را آماده استفاده در صورت لزوم کنند.

این هواپیمای پیشرفته میتواند مقامات عالی حکومتی و نظامی روسیه را در صورتی که پایگاههای فرماندهی آنها در روی زمین دچار تهدید است درجای خود جای دهد و یک پایگاه فرماندهی پیشرفته سیال است.

پیش از این شبکه راشا تودی گزارش داده بود، در حالی که نیروی هوایی روسیه به عملیات خود علیه مواضع تروریست ها در سوریه ادامه می دهد، آزمایش‌های دولتی "مجتمع هوایی نسل دوم فرماندهی استراتژیک روسیه" که براساس هواپیمای ایلیوشین 80 ساخته شده، با موفقیت خاتمه یافت و این هواپیما تا آخر سال جاری میلادی تحویل وزارت دفاع روسیه داده خواهد شد.

به جز روسیه، فقط آمریکا دارای چنین مجتمع هوایی است. شرکت متحده ابزارسازی روسیه روز سه شنبه گزارش کرد که مجتمع هوایی فرماندهی استراتژیک برای استفاده در شرایط استقرار ضربتی نیروهای مسلح، نبودن تاسیسات فرماندهی در زمین و همچنین در صورت از کار افتادن مقرهای فرماندهی و مراکز و خطوط ارتباطی در زمین طراحی و ساخته شده است.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    0 0
    شماها چه خوشتون میاد ..............
  • ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    0 0
    بله خوشمون اومده و باید خیلی چیزها را از ملت بزرگ روسیه یاد بگیرم چون بعد از 40 سال ادعا و خود بزرگ بینی حتی نتونستیم یک کپی از f14 رو تولید کنیم
  • ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    0 0
    چه اشکالی داره خوبیاوو پیشرفتای کشورای دیگرو بگیم الگوبگیریم حتی آمریکاباشه الآن غرور فایده نداره هرکی که پیشرفتتره جزائ قدرتای بزرگه ومیتونه حقشوبگیره چون دیگه وابسته نیست
  • ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    0 0
    یه جوری صحبت از f14 تامکت میکنی که انگار 40 ! ساله خواستیم یه بادبادک رو کپی کنیم ونتونستیم!!! مرد حسابی این هواپیمای پیشرفته با هزاران قطعه مکانیکی والکترونیکی و پیچیدگیهای ساخت آنها که هر کدام به صنایع وکارخانه های عظیم ومدرن ( مانند آنهایی که در دره سیلیکون کالیفرنیامستقرند)برای ساختشان نیازمند است اسباب بازی نیست همینقدر که بعداز چهل سال تحریم شدید قطعات این جنگنده برتری هوایی مدرن هنوز هم میتواند با مهارت و هوشمندی ایرانیان پرواز عملیاتی کند خودآمریکاییها را هم بحیرت واداشته است انشااله در طول زمان وتجربه بیشتر ودر سایه خودباوری، در صنایع هوافضا روزبروز پیشرفت خواهیم کرد لااقل ببینید که حتی روسها هم علنا در مصاحبه معاون دفاعی یا هوا-فضایشان از پیشرفتهای ایران حیرت کرده ومایلند در این زمینه و نانو و غیره با ایران مشارکت کنند...
  • ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    0 0
    بلی به کوری چشمات خوشمون میاد تو هم از غصه دق کن.
  • افشین تهران ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    0 0
    بعد شما کجایی هستیکه بدت میاد؟؟؟؟داعشی هستی از دوستان اردوغان؟؟؟
  • افشین تهران ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    0 0
    این هواپیما به این بزرگی چطوری نامریی هست؟؟شکل ظاهریشم که زیاد با بقیه فرقی نداره جز اون برامدگی رو دماغه.
  • ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    0 0
    همش یه دونه ههههههه
  • ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    پوتین داره پوتیناش رو محکم میکنه، شوخیم نداره اوه اوه اوه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس