سرویس اطلاعاتی آلمان موسوم به BND در گزارش تحلیلی خود عربستان را عامل بی ثباتی در خاورمیانه اعلام کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، منابع اطلاعاتی کشور آلمان اخیراً در گزارشی اعلام کرده اند که تقریباً بیشتر جنگ ها و نا امنی های خاورمیانه از سوی عربستان هدایت می شود.

سرویس اطلاعاتی آلمان موسوم به BND در گزارش تحلیلی خود عربستان را عامل بی ثباتی در خاورمیانه اعلام کرد.

این سرویس اعتقاد دارد تمام جنگ هایی که در خاورمیانه در حال وقوع است از سوی سعودی ها هدایت می شود و در حقیقت گروههای تروریستی با واسطه و بی واسطه با سعودی ها ارتباط دارند.

بی ان دی عربستان را به پیروی از یک سیاست تنش زا و مداخله جویانه در کشورهای خاورمیانه متهم می کند که در ردیف اول متهمان این گزارش محمد بن سلمان وزیر دفاع عربستان سعودی قرار دارد.

سرویس اطلاعاتی آلمان در تحلیلی نوشته است: رویکرد دیپلماتیک محتاطانه‌ اعضای پیر رهبری خانواده سلطنتی، جای خود را به سیاست مداخله‌جویانه‌ پرتحرکی داده است.

این سازمان اطلاعاتی اعتقاد دارد عربستان با استفاده از منابع مالی خود در یمن و سوریه می خواهد در مقابل قدرت های منطقه ای مثل ایران عقب نماند.

عربستان در یک سال گذشته با لشگرکشی به یمن هزاران انسان بی گناه را در این کشور به خاک و خون کشیده است و در سوریه نیز با حمایت مالی از داعش و گروههای مخالف بشار اسد به جنگ داخلی در این کشور دامن می زند.

به اعتقاد سرویس اطلاعاتی آلمان، سقوط رژیم بشار اسد همچنان یکی از هدف ‌های اصلی عربستان سعودی در منطقه است. عربستان سعودی از این طریق درصدد کاهش نفوذ ایران و حزب الله لبنان در منطقه است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
    0 0
    نیازی به سازمان اطلاعاتی نبود هرکی انصاف داشته باشه میفهمه آل سعود فتنه گران عالم هستن .
  • امیین ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
    0 0
    BND همون گشتاپو نیست؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس