سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: يکي از علل مثبت بودن گزارش آمانو ،واقعيت هاي موجود در ايران و صلح آميز بودن فعاليت هاي هسته اي ايران است لذا آژانس هيچ بهانه اي براي ادامه روند گذشته نداشته است.

به گزارش مشرق، نوذرشفيعي درباره گزارش جديد مديرکل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي درباره ارزيابي نهايي بر سر مسايل گذشته موسوم به PMD گفت: اين گزارش قابل پيش بيني بود و خمير مايه اصلي آن مثبت است.

گزارش آژانس در چارچوب فضاي جديد حاکم بر روابط ايران و 1+5 است

نماينده مردم ممسني درمجلس شوراي اسلامي،ادامه داد:اين گزارش مقدمه را براي قطعنامه شوراي حکام درباره پرونده PMD فراهم خواهد کرد.

وي تصريح کرد:يکي از علل مثبت بودن گزارش آمانو واقعيت هاي موجود در ايران و صلح آميز بودن فعاليت هاي هسته اي ايران است؛لذا آژانس هيچ بهانه اي براي ادامه روند گذشته نداشته است همچنين به نظر مي رسد گزارش آژانس در چارچوب فضاي کلي جديد حاکم بر روابط ايران و غرب و آژانس صادر شده است و حتي اگر اين فضا موقتي هم باشد توام با حسن نيت است.


گزارش آمانو نشان دهنده رو به جلو بودن فرايند اجرايي برجام است

اين نماينده مجلس نهم با اشاره به اينکه به نظر مي رسد گزارش آمانو نشان دهنده رو به جلو بودن فرايند اجرايي برجام است،ادامه داد: البته در هز زماني ممکن است رفتارهايي حادث شود که مغاير با رفتار توام با حسن نيت باشد اما در حال حاضر اعتماد بر بي اعتمادي در روابط ايران و آژانس و غرب غلبه کرده است و امور به خوبي پيش مي رود.

شفيعي افزود: پس از ارايه گزارش و اطمينان ايران از قطعنامه شوراي حکام مبني بر پايان پرونده پي تام تغيير و تحول در رآکتور اراک به وجود آمده همچنين بحث مبادله اورانيوم غني شده انجام خواهد شد چون ايران اين دو عامل را براي اطمينان حاصل کردن از پايان پي ام به عنوان حقي براي خود محفوظ نگه داشته است.

سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي،تصريح کرد: پس از بسته شدن پرونده PMDاقدامات و تعهدات ايران و آژانس و 1+5 انجام مي شود و به روز اجراي برجام مي رسيم که در آن روز برنامه هاي عملياتي که در برجام پيش بيني شده،اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاري خانه ملت؛يوکيا آمانو، مديرکل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي عصر روز چهارشنبه 11 آذر ماه‌ (2 دسامبر) ارزيابي نهايي خود از مسايل باقي‌مانده درخصوص برنامه هسته‌اي گذشته و حال ايران را منتشر کرد.

بر اساس آنچه در بخش نتيجه‌گيري گزارش مديرکل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي آمده است؛ وي اعلام کرد: تمام اقدامات تعيين شده در نقشه راه اجرا شده و ايران توضيحات و اطلاعات لازم را براي تکميل تحقيقات آژانس ارائه داده است.

دربخش خلاصه اين گزارش آمده است،تمام فعاليت‌هاي تعيين شده در نقشه راه اجرا شده است. ايران توضيحات لازم را به صورت مکتوب و اسناد مربوطه درخصوص مسائل باقي‌مانده گذشته و حال را ارائه داده است و آژانس سوالات درباره ابهامات مربوط به توضيحات و نشست‌هاي کارشناسي فني که برگزار شده را مطرح کرده است.
منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس