کد خبر 503797
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴

حزب "جمهوری‌خواه خلق" ترکیه اعلام کرد که زیان واردشده به اقتصاد ترکیه ناشی از تحریم‌های اقتصادی مسکو حدود 20میلیارد دلار معادل 3درصد تولید ناخالص ملی است.

به گزارش مشرق، "عثمان بوادک" نماینده حزب مخالف جمهوری‌خواه خلق به روزنامه "حریت" گفت: درآمد ترکیه از صادرات کالا به بازارهای روسیه حدود 6 میلیارد دلار، از گردشگری حدود 7 میلیارد دلار و تجارت چمدانی حدود 6 میلیارد دلار است.

به گزارش شبکه العالم، این نماینده حزب اوپوزیسیون ترکیه افزود: تفریحگاه "آنتالیا" که معروفترین تفریحگاه کشور محسوب می‌شود بیشترین زیان را دیده، همچنین حدود 40هزار روس در "آنتالیا" و حدود 200هزار ترک در روسیه ساکنند که به همین علت، بحران میان ترکیه و روسیه باید در سریع‌ترین زمان حل شود.

حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه قدیمی‌ترین حزب سیاسی این کشور محسوب می‌شود.

دولت روسیه اول دسامبر 2015 محدودیت‌هایی در زمینه واردات محصولات کشاورزی و مواد غذایی از ترکیه اعمال و پروازهای چارتر با ترکیه را ممنوع کرد.

همچنین قرار است از ابتدای سال 2016 میلادی از اتباع ترکیه برای سفر به روسیه هزینه ویزا اخذ، و به‌کارگیری کارگر ترک در روسیه ممنوع شود.

دولت روسیه اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه ترکیه را به‌دلیل اقدام آنکارا در هدف قرار دادن جنگنده سوخو24 و خودداری از عذرخواهی از مسکو، اعلام کرد و قرار است از اول سال 2016 میلادی، اجرایی شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پری ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
    0 0
    قطربه ترکیه گاز میده و ایران هم به قطر گاز بده و این چه دور زیبایی ست..
  • ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
    0 0
    تا جان اردوغان منافق در بیاد وبه التماس بیفته که هرچه سرش بیاد کمش است.
  • ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
    0 0
    پری الهی ور بپری!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس