کد خبر 503795
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰

سخنگوي وزارت کشور افغانستان اعلام کرد: 470 پليس زن افغانستان که براي گذراندن دوره هاي آموزش تخصصي به ترکيه اعزام شده بودند، امروز(چهارشنبه) از مرکز آموزش پليس اين کشور فارغ التحصيل شدند.

به گزارش مشرق، «صديق صديقي» روز چهارشنبه در مرکز مطالعات راهبردي افغانستان، به خبرنگاران گفت که دولت در نظر دارد تا شمار پليس زن را از حدود 3 هزار نفر، به 5 هزار نفر افزايش دهد.

وي افزود: افزايش پليس زن در افغانستان براي امنيت زنان و کودکان بسيار با اهميت است، اما به دليل تغيير نکردن ذهنيت هاي گذشته، موانعي بر سر راه وزارت کشور وجود دارد و با وجود آن که امتيازات متعددي را براي پيوستن زنان به نيروهاي پليس قائل شده و دفاتر جداگانه اي براي کار آنان در نظر گرفته ايم، اما هنوز اين موانع برطرف نشده است.

سخنگوي وزارت کشور همچنين در اين نشست از تازه ترين تحقيق مرکز مطالعات راهبردي افغانستان در باره افراط گرايي که به نيروهاي پليس افغانستان اختصاص داشت، استقبال کرد و گفت که نتايج اين پژوهش نشان مي دهد که پليس اين کشور به افراط گرايي «نه» گفته است.

وي افزود: اين تحقيق نشان مي دهد که در ميان نيروهاي پليس افغانستان، افراطي گري وجود ندارد و آنان با افراطيوني که جنگ را به نام دين بر مردم افغانستان تحميل کرده اند، قاطعانه مي جنگد و مشروعيت اين نيروها نزد مردم به مراتب بيشتر از مخالفان مسلح است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • آجان ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
    0 0
    ما اینجا بوق بودیم
  • پری ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
    0 0
    برای ساختمان سازی به ایران میآن که با تف به هم وصلش میکنن و با یک سیل و زلزله رو سرمون خراب بشه..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس