کد خبر 503785
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷

نيروي هوايي روسيه پس از توافق منطقه «الوعر» استان «حمص» و بيرون رفتن تروريست‌ها قصد دارد در فرودگاه «شعيرات» اين استان بمب‌افکن و بالگرد مستقر کند و با کمک ارتش سوريه شهر «تدمر»‌ را آزاد کند.

به گزارش مشرق، سه‌شنبه گذشته (اول دسامبر) نشستي بين طرف‌هاي رسمي دولت سوريه و نمايندگاني از همه گروه‌هاي مسلح و همچنين غيرنظاميان منطقه «الوعر» حمص برگزار و راهکار اجراي توافقات ميان دو طرف تعيين شد.

پس از پايان اين گفت‌وگوها احتمال مي‌رود که به صورت جزئي برخي از گذرگاه‌ها بازگشايي و تا هفته آينده نيز کمک‌هاي انساني وارد اين منطقه خواهد شد تا در پي آن ساير مراحل اين توافق نيز اجرايي شود.

روزنامه «الوطن» سوريه به نقل از يک منبع امنيتي حاضر در اين منطقه گزارش داد که پس از اين توافق درگيري‌هاي پراکنده‌اي ميان گروه‌هاي مسلح شکل گرفت و در پي آن شماري از اين عناصر کشته شدند، ولي تا کنون علت اين درگيري مشخص نيست.

اين روزنامه به نقل از برخي از فعالان گزارش داد، پس از حصول توافق مذکور، روسيه قصد دارد بمب‌افکن و بالگردهايي را در فرودگاه «شعيرات»‌مستقر کند که در راه حمص-«تدمر» قرار دارد. البته مسکو از اين طريق قصد دارد مقدمات اقدامات نظامي عليه تروريست‌هاي داعش را فراهم کند تا با ارتش سوريه موفق شوند شهر «تدمر» واقع در اين استان را از چنگ اين عناصر باز پس گيرند.

به گزارش اين روزنامه، نيروهاي سوري و جنگنده‌هاي روس يکي از مراکز وابسته به تروريست‌هاي «جبهه النصره»‌ را در منطقه «حوله» واقع در شمال غرب استان حمص هدف قرار دادند که اين مرکز به طور کامل منهدم و تمامي تروريست‌هاي حاضر در آن کشته شدند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس