کد خبر 503739
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳

روزنامه دیلی تلگراف تاکید کرد که حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه گروه تروریستی داعش کارآمدی ندارد.

به گزارش مشرق، روزنامه دیلی تلگراف گزارشی را به قلم لوسیا لوفلاک تحت عنوان "یک گروه مسلح مورد حمایت انگلیس به کامرون اطلاع داد که بمباران های ائتلاف کارآمد نیست" منتشر کرد.

این روزنامه در گزارش خود آورده است: این گروه مسلح موسوم به "جبهه جنوبی" که دولت دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس گفت که از آن با حملات هوایی در سوریه حمایت خواهد کرد، چند نامه همراه با دلایل و شواهد متعدد برای کمیته روابط خارجی مجلس عوام انگلیس فرستاده و در آن تاکید کرده است که حملات هوایی جنگنده های ائتلاف از جمله کشورهای غربی به مواضع داعش کارآمد نیست.

لوسیا لوفلاک نوشت: جبهه جنوبی در چارچوب ائتلاف متشکل از 54 گروه مسلح در قالب ارتش آزاد سوریه فعالیت می کند و تنها گروه مسلح غیر اسلامی است که بر بخشی اساسی و حیاتی از خاک سوریه کنترل دارد.

این روزنامه افزود: کامرون نام این گروه را هفته گذشته در قالب گروههایی که انگلیس از آنها با حملات هوایی خود در سوریه حمایت خواهد کرد، اعلام کرد و گفت که "آنها به کمک های ما نیاز دارند و وقتی این کمک را دریافت کنند، خواهند توانست موفق عمل کنند لذا وظیفه داریم که به آنها کمک کنیم".

لوسیا لوفلاک نوشت: این گروه مسلح دلایل و شواهدی را به نامه های ارسالی خود به کمیته روابط خارجی مجلس عوام انگلیس ضمیمه کرده است که روزنامه دیلی تلگراف توانست از این دلایل و شواهد مطلع شود. این نامه ها همراه با دلایل و شواهد آن ارزیابی گزنده ای از نتایج حملات هوایی غربیها تاکنون به مواضع داعش ارایه می کند.

روزنامه دیلی تلگراف نوشت که "از 11 صحفه نامه نگاری ها بین گروه مسلح یاد شده و کمیته روابط خارجی مجلس عوام انگلیس مطلع شده است و این گروه مسلح در این نامه نگاریها گفته است که موضعش در رویارویی با داعش و نیروهای نظام سوریه - با وجود حملات هوایی مستمر- تغییری زیادی نکرده است.

این روزنامه افزود: "گروه مسلح یاد شده افزوده است که باید تمرکز روی سرنگونی نظام بشار اسد علاوه بر داعش باشد زیرا تضعیف کردن داعش و از بین بردن آن بدون رهایی از نظام بشار اسد در وهله اول، امکانپذیر نیست".

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس