کارنامه احمد خلیلی اماراتی که پیراهن باشگاه الاهلی را بر تن دارد، آن قدر پر بار بود که در غیاب بازیکنان سرشناس آسیایی شاغل در لیگ های اروپایی عنوان مرد سال آسیا را به خود اختصاص دهد.

خلیل به نفت و تراکتور گل زد و مر سال آسیا شدگروه ورزشی مشرق - بعد از اینکه علی کریمی در سال 2004 لقب بهترین فوتبالیست قاره کهن را کسب کرد دیگر این عنوان به یک ایرانی ها نرسید تا عادت کنیم به گزینش چشم بادامی های شرقی و یا اعراب حاشیه خلیج فارس.

در مراسم انتخاب برترین های سال 2015 که در هند برگزار شد نوبت به یک اماراتی رسید؛ احمد خلیل سوبیت مبارک الجنیبی نام کامل مهاجم 24 ساله ای است که پیراهن الاهلی امارات را بر تن دارد. فورواردی سیه چهره، نسبتا کم سن و سال و البته باتجربه که یک بار هم در سال 2008 عنوان بهترین بازیکن جوان آسیا را هم به خود اختصاص داد تا با مهدوی کیا و شینجی اونو برابری کند.

اما احمد خلیل با چه عملکردی گوی سبقت را از بازیکنان بزرگ و کوچک آسیا ربود و در رقابت نهایی با عمر عبدالرحمان هموطنش و ژنگ ژی چینی مرد سال 2015 قاره کهن شد؟

یک مهاجم گلزن زهردار
احمد خلیل در الاهلی یک مهاجم نوک به شمار می رود با این پیش زمیته که با نظر اولاریو رومانیایی گاهی اوقات جای خود را با لیما برزیلی عوض می کند تا یک خط عقب تر به بازی بپردازد. خلیل در فصل جاری لیگ امارات طی 295 دقیقه 2 گل زده و یک پاس گل داده است.

این مهاجم 180 سانتی متری در جام ملت های آسیا 2015 به همراه تیمش و خصوصاً عمر عبدالرحمان و علی احمد مبخوت خوش درخشید و به مقام سوم رسید. احمد خلیل در آن مسابقات 4 گل هم زد.

وی در ماههای اخیر هم شرایط مطلوبی داشته و طی 6 بازی اخیرش برای تیم ملی امارات 5 گل به مالزی، یک گل به عربستان و 4 گل به تیمور شرقی زده تا با 10 گل زده تا بعد از سهلاوی عربستانی دومین گلزن رقابت‌ها باشد.

خلیل به نفت و تراکتور گل زد و مر سال آسیا شد
* 3 گل برابر تراکتورسازی و نفت
احمد در رقابت‌های سال 2015 لیگ قهرمانان آسیا هر 14 بازی الاهلی را به عنوان بازیکن اصلی تیم کوزمین اولاریو تجربه کرد تا طی 1132 دقیقه 6 گل به ثمر برساند. اهلاوی ها در نهایت دیدار برگشت مرحله فینال را 1-0 به شاگردان اسکولاری در گوانگژو اورگراند باختند و از کسب قهرمانی محروم ماندند.

احمد در لیگ قهرمانان 2 گل به تراکتورسازی، 2 گل به العین امارات و یک گل به الاهلی عربستان و یک گل هم به نفت تهران زد تا از ارکان مهم رسیدن الاهلی به دیدار نهایی لیگ قهرمانان به شمار رود. وی در لیگ قهرمانان با 6 گل زده بعد از ریکاردو مهاجم برزیلی گوانگژو که 8 گل زد در کنار بازیکنانی چون یانگ ژو از شاندونگ چین، خلفان ابراهیم از السد قطر و عمر السوما سوری که پیراهن الاهلی عربستان را بر تن دارد، در رتبه دوم قرار گرفت.
عملکرد احمد خلیل در سال 2015

مسابقات

تعداد بازی

حضور در ترکیب اصلی

مجموع دقایق بازی

گل زده

توضیح

لیگ 15-2014 امارات

24

16

1474

5

3 پاس گل داد

لیگ 16-2015 امارات

6

3

295

2

1 پاس گل برابر الظفر داد

جام ملت های آسیا

6

6

641

4

2 گل به قطر زد 2 گل به امارات

لیگ قهرمانان آسیا

14

14

1132

6

3 گل به نفت و تراکتورسازی زد

انتخابی جام جهانی روسیه

6

6

474

10

دومین گلزن رقابتهای انتخابی است

مجموع

56

45

4016

27



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کارشناس فوتبال ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
    0 0
    فقط باید گریست برای حال زار فوتبال ایران جالبه بهترین بازیکن جوان هم هر سه ازبکستانی بودن!!... افسوس از این بیشتر که داخل زمین چمن هم هرچیزی از بازیکنان ایرانی می بینیم جز یک فوتبال متوسط حتی ... متاسفانه حقیقت رو باید گفت با تغییر فرهنگی و تغیر سبک زندگی و تغییر عادات غذایی بد که در ایران رخ داده دقیقا 180 درجه عکس نسل های جدید کشورهایی چون کره جنوبی چین و..که بلند قدتر باهوش تر و..شدن در ایران اکثرآ کاهش قدی و بهره هوشی رو می بینیم متاسفانه در ورزش تنها شانس فوتبال ایران همین استفاده از بازیکنان دورگه و ایرانیان مهاجر بود که به لطف عزیزان متوهم مجلسی خطرات علیه امنیت ملی!!!!!!!!!! داره و جلوی اون رو هم گرفتن.... من نمیدونم حتما از آلمانی ها و فرانسوی ها و کل اروپا گرفته تا ایالت متحده امریکا شرق آسیا و حتی ترکیه بغل دست خودمون نمی دونن و دارن با سیاست های مهاجری حتی پشت های کلیدی و نه فقط ورزشی رو به مهاجرین میدن...
  • سلطان شکرستان ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
    0 0
    فوتبال ایران به جای پیشرفت منقرض شده.
  • ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
    0 0
    فوتبال دست مافیای صهیونیستی است - غرب هم تشنه پول و رشوه وفساد است بنیاد غرب با فساد عجین است - رشوه می دهند لابی فاسد هرچه بخواهند می کنند مگر میزبانی قطر گند نیاورده این هم مثل آن - آدم باید خیلی بیکار و بی عار باشد با فوتبال سر وکار داشته باشد.
  • ناشناس ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
    0 0
    رئیس فدراسیون باید عوض شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس