نظریه‌پرداز آمریکایی اذعان کرد راهبرد کشورش در مبارزه با داعش، شکست خورده است.

به گزارش مشرق، «نوآم چامسکی،» زبان‌شناس و نظریه‌پرداز سیاسی آمریکا، در گفتگو با این پایگاه اینترنتی و در واکنش به حملات تروریستی اخیر داعش در پاریس، اظهار داشت: این حملات نشان می‌دهد راهبرد کنونی در مبارزه با داعش، ناکارآمد بوده است. وی تروریست‌های داعش را هیولاهایی خواند که مرتکب جنایت‌های هولناکی می‌شوند. چامسکی با این حال اذعان کرد: «نباید در مقابل این گروه تروریستی سرمان را مثل کبک در برف فرو ببریم.»

این نظریه‌پرداز آمریکایی با تأکید بر اینکه بهترین روش برای نابودی داعش استفاده از نیروهای محلی است، ترکیه را مانع اصلی در استفاده از این راهبرد دانست. وی در ادامه افزود نتیجه استفاده از نیروهای محلی در جنگ علیه تروریست‌های داعش نمی‌تواند بدتر از شرایط کنونی باشد که این گروه تروریستی با پشتیبانی «عربستان،» «قطر» و «ترکیه» به حملات تروریستی خود در سوریه و عراق ادامه می‌دهد.  

چامسکی در ادامه تصرح کرد: «اوضاع پرتنش کنونی منطقه خاورمیانه یکی از پیامدهای حمله به عراق است. و به‌همین دلیل است که "گراهام فولر،" کارشناس مسائل خاورمیانه، آمریکا را از یکی از اصلی‌ترین مؤسسان این گروه تروریستی می‌داند.» وی درخصوص عواقب مداخله نظامی غرب در سوریه و عراق، برای مردم این دوکشور هشدار داد.

چامسکی در پایان اعلام کرد درصورتیکه روند کنونی مقابله با گروه تروریستی داعش ادامه یابد، نمی‌توان درخصوص آینده خوش‌بین بود.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس