فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران از سال ۷۱ به فناوری تعمییرات اساسی زیردریایی کلاس طارق و ساخت زیر دریایی های دیگر دست پیدا کرده است.

به گزارش مشرق، دریادار حبیب الله سیاری ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از یگانهای مستقر در منطقه یکم ولایت در بندرعباس در جمع خبرنگاران بیان داشت: از زمان جنگ تحمیلی ارتش جمهوری اسلامی ایران توانمندی ساخت، تعمیرات و نوسازی انواع ناوها و شناورهای زیرسطحی را بدست آورده است.

وی با اشاره به اوایل آغاز جنگ و رشادت های نیروی دریایی ارتش در ۶۷ روز ابتدایی جنگ بیان داشت: دانش و تجهیزات نیروی دریایی ارتش در آن مقطع زمانی بسیار خوب و برگرفته از کشورهای غربی بود. امروز کارخانجات نیروی دریایی ارتش با اتکا به دانش بومی و توان علمی دانشگاههای کشور ، توان ساخت انواع ناوها و تعمییرات شناورهای زیرسطحی را دارند.

سیاری با اشاره به توانمندی ساخت ناوشکن در کلاس های مختلف و توان رزمی بالا افزود: در حال حاضر در بحث زیردریایی به چنان رشدی دست یافته ایم که موفق به تعمیر کلاس طارق شده ایم و در زمینه ساخت زیردریایی نسبت به بسیاری از کشورهای پیشرفته، جلوتر هستیم.

وی همچنین گفت: وسعتی به پهنای ۲ هزار کیلومتر در سیطره ناوگان های دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است. حفاظت و حراست از خطوط حمل و نقلی تجاری و نفتی جمهوری اسلامی به عهده نیروی دریایی ارتش است.

سیاری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد توسعه سواحل مکران بیان داشت: نیروی دریایی ارتش در میناب، سیریک، جاسک، کنارک و پسا بندر مستقر شده است. تا پیش از انقلاب، استکبار اجازه توسعه مناطق ساحلی را نمی داد. امروز به لطف رهنمودهای مقام معظم رهبری نیروی دریایی ارتش پرچم دار توسعه و آبادانی سواحل جنوبی کشور شده است.

وی عنوان کرد: طی سه سال اخیر با پیگیری های ارتش و همکاری دولت پل های ارتباطی خوبی بر روی رودخانه های اصلی مسیر بندرعباس تا جاسک زده شد.

سیاری با اشاره به جاده مواصلاتی میناب به کنارک، ارتقای این جاده از درجه ۲ به درجه یک و احداث چندین دستگاه پل بزرگ در این مسیر را حاصل هماهنگی و تعامل ارتش جمهوری اسلامی ایران با دولت عنوان کرد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس