کد خبر 502784
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶

متعاقب تصمیم چند کشور غربی برای اعزام نیرو به سوریه، سناتورهای جمهوریخواه آمریکا نیز در ادامه سیاست های نظامی خود در حال آماده کردن مقدمات طرح اعزام نیرو به خاورمیانه هستند.

به گزارش مشرق، بعد از اعلام خبرهایی مبنی بر اعزام ۱۲ هزار نظامی آلمانی به سوریه و تصمیم روسیه برای اعزام بیش از ۱۰۰ هزار نیرو به این کشور عربی، روزنامه دیلی تلگراف از تلاش سناتورهای جمهوریخواه آمریکا برای آماده کردن مقدمات اعزام نظامیان آمریکایی به سوریه خبر داد.

بر همین اساس سناتوز «جان مک کین» و «لیندسی گراهام» ابتکار عمل را در خصوص این کار به دست گرفته و با انجام سخنرانی هایی در مورد لزوم اعزام نیوری زمینی به سوریه سخن می گویند.

این دو سناتو در سخنرانی های جدید خود که شب گذشته انجام گرفت بر لزوم اعزام دست کم ۲۰ هزار نظامی آمریکایی به سوریه تاکید کردند.

مک کین که خود از کهنه سربازان آمریکایی محسوب می شود با اشاره به اینکه برای مقابله با داعش نیاز است که یکصد هزار نیرو به سوریه اعزام شود بر لزوم اعزام دست کم ۲۰ هزار نظامی آمریکایی به سوریه تاکید کرد.

به گزارش مهر، این تنها آمریکا نیست که در اندیشه اعزام نیرو به سوریه است بلکه از اغلب کشورهای غربی همسو با امریکا از جمله انگلیس و فرانسه نیز خبر می رسد که بحث هایی در این خصوص مطرح شده و این در حالی است که پارلمان انگلیس هنوز مجوز حمله جنگنده های بریتانیایی به سوریه به بهانه مبارزه با داعش را صادر نکرده است.

نظر به حضور مثبت جبهه مقاومت در سوریه در امر مبارزه با داعش و خارج شدن ابتکار عمل از دست کشورهای غربی و عربی در این زمینه، به نظر می رسد که هدف اصلی کشورهای غربی از اعزام نیرو به سوریه کسب و حفظ توازن قوا با جریان مقاومت در سوریه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • آرمین ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    1 0
    همه مسابقه گذاشتن و دارن کلاس میزارن و خودشونو مطرح میکنن اونوقت ایران فقط حضور مشاوره ای رو تائید میکنه جدا چرا خودمونو انکار میکنیم؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس