کد خبر 502675
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اعتراض رئیس‌جمهور به بررسی برنامه ششم توسعه از سوی مجمع، گفت: وقتی اعضای مجمع با این نظر رئیس‌جمهور مخالفت کردند، آقای روحانی قهر کردند و به مجمع نیامدند.

به گزارش مشرق، حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان برای چندمین بار پیاپی روز شنبه در جلسه مجمع تشخیص که 7 آذر به ریاست اکبر هاشمی رفسنجانی برگزار شد، شرکت نکرد.

حسن روحانی که به تدوین برنامه ششم توسعه از سوی مجمع تشخیص معترض بوده، تاکید کرده که دولت باید به تدوین این برنامه بپردازد که با مخالفت هاشمی‌رفسنجانی و اعضای مجمع مواجه شده است و پس از این جلسه دیگر در جلسات مجمع شرکت نکرده است.

رئیس‌جمهور که یکی از اعضای حقوقی مجمع است باید در جلسات حضور داشته باشد اما وی نیز همچون محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق،‌ غیبت‌های زیادی در این زمینه‌ دارد و به بهانه‌ مشغله کاری در جلسات مجمع شرکت نمی‌کند.

در همین زمینه حجت‌الاسلام محمود محمدی عراقی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، درباره علت غیبت روحانی در جلسات مجمع، اظهار داشت: این مسئله در همین جلسه اخیر از سوی آقای هاشمی مطرح شد؛ وقتی بحث سیاست‌های برنامه ششم توسعه در مجمع مطرح شد، آقای روحانی معتقد بود که تعیین این سیاست‌ها از وظایف دولت است و نباید مجمع در این مسئله ورود کند اما اکثر اعضای مجمع خواستند که مجمع درباره این سیاست‌ها ورود پیدا کند، لذا آقای روحانی بعد از آن جلسه دیگر در جلسات مجمع شرکت نکردند.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا ایشان به دلیل اعتراض به این روند مجمع از حضور در جلسات امتناع می‌کند، گفت: از صحبت‌های آقای هاشمی اینطور استفاده می‌شد، که انگار آقای رئیس‌جمهور وقتی نظر اعضای مجمع این گونه شد، قهر کردند و به مجمع نیامدند.

حجت‌الاسلام محمدی عراقی در عین حال به موضع سخنگوی دولت درباره علت غیبت روحانی اشاره کرد و یادآور شد: نماینده دولت گفته است که این غیبت فقط به خاطر مشغله کاری بوده است چراکه ممکن است مجمع چندین ساعت درباره یک ماده بحث کند؛ بنابراین دلیل‌شان این بود که البته واقعیت این نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • بوسجین ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    0 0
    ایا زمان احمدی نزاد بود همین برخی از قلم به دستان اینگونه مهر سکوت بر لب می زدند
  • ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    0 0
    خدایا پناه می برم به تو از استبداد رای .... درود بر رئیس جمهور محبوب و نقد پذیر...
  • ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    0 0
    به نظر میاد آقای رییس جمهور از اطرافیانش تاثیر پذیری زیادی داره... درست مثل احمدی نژاد ...
  • ریاستی ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    0 0
    ایشون مشغول تدبیر وامید دادن به مردم هستند
  • مجتبی ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    0 0
    جمع کنین بساطو بابا اه....به والله مردم گناه دارن...بذارین کنار این سیاسی بازی رو...اگر مثه زمان جنگ یکی بشین بخدا مملکت اباد میشه...نکنین با ملت این کارارو...خدا ازتون نگذره... ساسورچی عزیز اگه مثه همیشه سرو ته حرفو بزنی ازت نمیگذرم....
  • ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    0 0
    باید با عقل جمعی تصویب شود چه دولت چه مجلس و چه مجمع تشخیص
  • ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    0 0
    این ها رو به روحانی نسبت ندید
  • ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    0 0
    خوبه هر دم از این باغ بری میرسد
  • سروش ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
    0 0
    خدایا پناه می برم به تو از استبداد رأی و درود بر رئیس جمهورانی که محبوب دلهای مردم می شوند و در کنار اصول و اصل نظام اسلامی در اصلاحاتشان نقد پذیرند و اصول و اصلاح را برای مقابله با دشمن فریبکار در کنار هم دارند.
  • حسین ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
    0 0
    سلام ابتدا مبنای قانونی بررسی برنامه ششم توسعه در مجمع را هم می گفتید بهتر بود تا خواننده متوجه شودایا مقصر روحانی است یا نه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس