کد خبر 502578
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱

ایمن سمیح العباسی، جوان 17 سالۀ فلسطینی در تاریخ 8 آذر 1394 در قدس به ضرب گلولۀ نظامیان اسرائیلی کشته شد.

به گزارش مشرق، پیکر جوان فلسطینی 17 ساله‌ای که به ضرب گلولۀ نظامیان اسرائیلی کشته شده بود، سحرگاه و به صورت مخفیانه دفن شد تا نیروهای اسرائیلی جسد او را تصاحب نکنند. 

به گزارش خبرگزاری معا فلسطین، پیکر این جوان پس از مراسم تشییع که در مقابل منزلش در محلۀ راس العامود در شهرک سلوان در قدس برپا شد، مخفیانه به خاک سپرده شد.

سمیح العباسی پیش از کشته شدن به مدت یک و سال و نیم در اسارت رژیم اسرائیل بوده است. 

شاهدان می‌گویند نظامیان اسرائیلی برای در اختیار گرفتن جسد این جوان فلسطینی مرکز پزشکی راس العامود را محاصره کرده و از ورود و خروج افراد به این مرکز پزشکی جلوگیری کردند.

پس از تلاش‌های بیهوده، اسرائیلی‌ها برای یافتن پیکر این جوان به ساختمان‌های اطراف حمله کرده و آن‌ها را بازرسی کردند.

به گفتۀ این شاهدان، فلسطینی‌ها در پی اقدامات نظامیان اسرائیلی در نزدیکی مرکز بهداشتی شهرک سلوان با آن‌ها درگیر شدند.

گروه‌های فلسطینی در سراسر شهر قدس پس از کشته شدن این جوان فلسطینی با انتشار بیانیه‌ای از تشدید فعالیت خود علیه رژیم اسرائیل در سراسر مناطق و شهرهای قدس خبر دادند. آن‌ها کشته شدن کودکان فلسطینی به دست نظامیان اسرائیلی و تصاحب پیکر این کشته‌شدگان را از دلایل تشدید عملیات‌ تلافی‌جویانۀ خود دانستند. 

اسرائیل بارها به دزدیدن اعضای پیکر فلسطینیان متهم شده است و هفتۀ گذشته نیز یک پروفسور اسرائیلی متخصص در رشته انسان‌شناسی از ادامۀ سیاست رژیم تل آویو در اجرای این اقدام پرده برداشت.

گزارش‌ها حاکی از آن است که رژیم اسرائیل بقایای اجساد فلسطینی‌ها را در یک قبرستان ویژه به خاک می‌سپارد و از ثبت هویت اجساد روی قبر خودداری و تنها به نوشتن یک شماره اکتفا می‌‎کند. این رژیم همچنین به هیچ سازمان حقوق بشری مجوز ورود و یا بازدید از این قبرستان را نمی‌دهد.

سمیح العباسی بعد از ظهر یکشنبه (8 آذر) در حمله نظامیان اسرائیلی در محله راس العامود در شهرک سلوان قدس اشغالی کشته شد.

به گفتۀ شاهدان وی هدف تیراندازی مسقیم نظامیان اسرائیلی قرار گرفت و از ناحیه سینه مجروح شد و در نهایت جان خود را از دست داد.

با کشته شدن این جوان فلسطینی تعداد قربانیان فلسطینی زیر 20 سال به 23 نفر و تعداد قربانیان انتفاضه اخیر به 107 نفر رسید.

منبع: پرس تی وی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس