کد خبر 501144
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹

سالانه 28 ميليارد دلار مواد مخدر از افغانستان به کشورهاي غرب اروپا قاچاق مي شود.

به گزارش مشرق، خبرگزاري آلمان، دفتر مقابله با مواد مخدر و جرايم سازمان ملل متحد روز پنجشنبه در گزارشي اعلام کرد سالانه 28 ميليارد دلار هروئين و ترياک از افغانستان و از طريق کشورهاي حوزه بالکان به کشورهاي غرب اروپا قاچاق مي شود.

بر اساس اين گزارش، اين مبلغ حدود 30 درصد بيشتر از توليد ناخالص داخلي افغانستان است که در سال گذشته به 21 ميليارد دلار رسيد.

کشورهاي حوزه بالکان يکي از مهمترين مسيرهاي قاچاق هروئين در جهان شمرده مي شود. مواد مخدر توليد شده درافغانستان پس از عبور از ترکيه، کشورهاي بالکان و ايتاليا، به کشورهاي غرب اروپا منتهي مي شود.

بيش از نيمي از 28 ميليون يورو درآمد حاصل از فعاليت قاچاقچي هاي مواد مخدر، مربوط به چهار کشور اروپايي عمده -فرانسه، انگليس، آلمان و ايتاليا- است.

در گزارش دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در اين باره آمده است: «توجه زيادي به توليد مواد مخدر غير قانوني در افغانستان معطوف شده است. اين در حالي است که اين مساله از لحاظ اقتصادي نشان مي دهد افغانستان، تنها يکي از بخش هاي اين مشکل بزرگ است.»
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهماندار هواپیما ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 0
    دلیل اصلی حمله امریکا به افغانستان حرام اعلام کردن کشت خشخاش در زمان تسلط طالبان بر افغانستان بود که باعث افت درامد سازمان جاسوسی امریکا از تجارت مواد مخدر می شد و القاعده بهانه بود و طالبان اعلام کرده بود با حرام اعلام کردن بزرگترین ضربه را به امریکا می زنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس