یک روزنامه آمریکایی در گزارشی از اقدام امارات مبنی بر اعزام صدها مزدور کلمبیایی به یمن برای مشارکت در تجاوز به این کشور خبر داد.

 به گزارش مشرق، روزنامه نیویورک تایمز نوشت که دولت امارات به طور مخفیانه صدها مزدور کلمبیایی را برای مشارکت در تجاوز به یمن به این کشور اعزام کرده است.

بر اساس این گزارش، این مزدوران جزو اولین نیروهای خارجی هستند که امارات مخفیانه آنها را در شهر نظامی "زاید" آموزش داده است.

به گفته افراد مطلع، پروژه آموزش این نیروها توسط شرکتهای پیمانکار امنیتی بویژه شرکتهایی که با «اریک پرینس» مدیر شرکت "بلک واتر" و "ورلد واید" در ارتباط هستند، اجرا شده است.

این در حالی است که برخی از اشخاصی که در این پروژه فعالیت کرده اند، می گویند که مسئولیت شرکتهای مذکور در آموزش نیروهای خارجی در امارات از سالها پیش به اتمام رسیده و مسئولیت نظارت بر آن به ارتش امارات واگذار شده است.

حضور مزدورانی از کشورهای مختلف آمریکای لاتین در یمن

علاوه بر مزدوران کلمبیایی که وارد یمن شده اند، مزدورانی از کشورهای آمریکای لاتین مانند السالوادور، پاناما و شیلی نیز برای شرکت در تجاوز به یمن وارد این کشور شده اند و در مجموع 450 نظامی اهل آمریکای لاتین به طور مخفیانه توسط امارات به یمن اعزام شده اند.

حضور این مزدوران خارجی به هرج و مرج یمن که این کشور در نتیجه تجاوز عربستان از هشت ماه قبل تاکنون شاهد آن است، وارد فاز جدیدی می شود.

پیامهای تکیه امارات بر مزدوران آمریکای لاتین

به نوشته نیویورک تایمز، تکیه امارات بر مزدوران آمریکای لاتین، نشان دهنده استراتژی های نظامی قاطع کشورهای عربی خلیج فارس طی سالهای گذشته بویژه در عرصه درگیری ها در منطقه عربی است. عربستان، امارات و قطر در حالی در درگیری های لیبی، سوریه و یمن شرکت کرده اند که ارتش این کشورها عادت به جنگهای طولانی ندارند و شهروندان این کشورها انجام خدمت نظامی برایشان اهمیتی ندارد.

«سین مک‌فیت» کارشناس و تحلیلگر اندیشکده آتلانتیک و مؤلف کتاب "مزدوران جدید" می گوید که مزدوران گزینه جذابی برای کشورهای ثروتمند که قصد جنگ افروزی دارند و در عین حال شهروندانشان به شرکت در جنگ تمایلی ندارند، به شمار می رود.

نیویورک تایمز در ادامه نوشت: این مزدوران کلمبیایی که به یمن اعزام شده اند، از بین 1800 نظامی آمریکای لاتین که در پایگاه امارات آموزش دیده اند انتخاب شده اند. بر اساس این گزارش در نیمه های ماه گذشته این نظامیان را از خواب بیدار کردند و به آنها گفتند که شما به یمن سفر خواهید کرد و قبلا به هریک از آنها یک درجه نظامی در ارتش امارات اعطا شده بود. سایر نظامیان آمریکای لاتین در حال ادامه آموزش در امارات برای یادگیری نحوه کار با بمب افکنها و رانندگی خودروهای زرهی که امارات در حال حاضر در یمن استفاده می کند، هستند.

به نوشته نیویورک تایمز، تکیه مقامات اماراتی بر کلمبیایی ها به این دلیل است که معتقدند نظامیان کلمبیایی با توجه به تجربه جنگهای چریکی و حضور طولانی در جنگلهای این کشور، مبارزانی سرسخت و زبده هستند.

مأموریت نظامیان کلمبیایی در یمن

به نوشته این روزنامه، هر چند هنوز مأموریت کلمبیایی‌ها در یمن دقیقا مشخص نشده است، اما یکی از شرکت کنندگان در این برنامه گفت که آنها چند هفته بعد در نبردها شرکت خواهند کرد و به صدها نظامی عربستانی و سودانی که به یمن اعزام شده اند، می پیوندند.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، 400 نظامی اریتره‌ای هم همراه با نظامیان اماراتی در یمن می جنگند و اگر چنین چیزی صحت داشته باشد، به معنای نقض قانون صادره از سوی این این کشور درباره محدودیت فعالیت‌های نظامی اریتره است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ماه گذشته تجاوز خود به یمن را با هدف آنچه آن را بازگردان مشروعیت به یمن به نمایندگی عبدربه منصور هادی رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن دانسته است، آغاز کرده است.

امارات از جمله کشورهای اصلی است که از آغاز تجاوز عربستان به یمن با این کشور همراه شده و این کشور هرچند متحمل شکستهای سنگین از ناحیه ارتش و کمیته های مردمی یمن شده اما همچنان اصرار دارد در باتلاق یمن دست و پا بزند.

در ماه سبتامبر گذشته در پی یک حمله موشکی ارتش یمن به مقر نیروهای اماراتی در مأرب 63 تن از  آنها کشته شدند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس