کد خبر 500842
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۳

مراسم معارفه مدیرکل جدید میراث فرهنگی کردستان به نحوی برگزار شد که نوک پیکان سخنرانی تخریبی معاون سازمان میراث فرهنگی کشور به سمت دولت دهم بود و از آن به عنوان دولتی غارتگر نام برد.

به گزارش مشرق، مدیریت رسول اشتودان پس از 20 ماه در اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان به پایان رسید و سیدمحسن علوی که خود را شناسنامه‌دار اصلاح‌طلبی می‌داند، به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد.

سالن اجتماعات باشگاه فرهنگیان سنندج میزبان مراسم تودیع و معارفه مدیرکل سابق و جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان بود.

چند نفر از فرمانداران شهرستان‌های استان کردستان هم رنج سفر را برای شرکت در این جلسه بر خود هموار کرده بودند.

رسول اشتودان مدیرکل سابق میراث فرهنگی کردستان به روال معمول چنین جلساتی، گزارشی از عملکرد 20 ماهه خود ارائه کرد و بعد از ارائه گزارشات عملکرد مثبت مجموعه، کم‌کاری‌ها را نیز به پای کمبود اعتبارات و امکانات گذاشت.

استاندار کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه تغییر یک مدیر به معنی ناتوانی وی نیست، اظهار کرد: تغییرات مدیریتی نشان از وجود نقص و اشکال در مدیر اسبق نبوده بلکه گاهی شرایط ایجاب می‌کند برای ایجاد تحولاتی این مراسمات انجام شود.

عبدالمحمد زاهدی ضمن قدردانی از تلاش‌های رسول اشتودان مدیرکل سابق میراث فرهنگی کردستان، اظهار داشت: محسن علوی مدیرکل جدید از نیروهای مجرب و توانمند بومی است که با این حوزه آشنایی دارد.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان میراث فرهنگی نیز بیش از 10 دقیقه اول سخنان خود را با تخریب و زیرسوال بردن خدمات دولت قبل اختصاص داد و گفت: دولت تدبیر و امید در سال 92 صندوق ذخیره ارزی را با عملکرد منفی از دولت دهم تحویل گرفت.

اسدالله درویش‌امیری افزود: دولت اصلاحات صندوق ذخیره ارزی را با 37 میلیارد دلار تحویل دولت نهم داد اما سهم دولت یازدهم عملکرد منفی این صندوق بود.

وی در ادامه تصریح کرد: آنجا که دیوار اعتماد مردم ترک بر می‌دارد ترمیم آن کار سخت و دشواری و در پاره‌ای از مواقع ناممکن است.

درویش‌امیری خاطرنشان کرد: عده‌ای در کشور با عنوان خدمت به مردم، جامعه و نظام آمده بودند، اما در واقع برای غارت، عهده‌دار مسئولیت شدند.

وی افزود: این غارت‌ها موجب شد، اعتماد جامعه به نظام و مسئولان ترک بردارد و هرج و مرج مالی در کشور موج بزند تا جایی که بی‌انظباتی مالی دامن بسیاری از دستگاه‌های دولتی را گرفته بود.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان میراث فرهنگی گفت: وقتی بی‌‌انظباتی مالی جزئی از رویکرد یک دولت باشد فساد به دنبال خود می‌آورد و بابک زنجانی و خاوری‌ها را برای ضربه زدن به اقتصاد کشور پرورش می‌دهد.

درویش‌امیری با بیان اینکه قرار نیست آنها با پررویی هم کشور را غارت کردند و هم به دولت فعلی توهین کنند، اظهار داشت: این وظیفه دولتمردان دولت یازدهم است که جلوی این نوع برخورد و رفتار سودجویان را بگیرند.

کف‌زدن‌ مدعوین این مراسم که به قول مدیرکل جدید اصلاح طلبانی از شهرها و جاهای مختلف استان بودن با قرار گرفتن پشت تریبون داغ و داغ تر شد.

علوی مدیرکل جدید میراث فرهنگی کردستان که پشت تریبون قرار گرفت، کف‌زدن‌های حضار در سالن اوج گرفت آنجایی که گفت؛ من اصلاح‌طلب شناسنامه‌دار هستم.

وی خاطرنشان کرد: مدیرکل سابق میراث فرهنگی کردستان استاد به تمام معنا است که من درس عشق به میراث فرهنگی و گردشگری را از وی فرا گرفته‌ام و نخستین مدیر من بعد از جذب در بدنه این سازمان بوده است.

وی در پایان سخنانش تازه یادش افتاد که اصلاح‌طلبانی از شهرستان‌های دیگر استان به این مراسم دعوت شده‌اند و به آنها خیرمقدم گفت.

علوی خاطرنشان کرد: من اصلاح‌طلب شناسنامه‌دار هستم و همیشه خواهم ماند.

حضار با شنیدن چنین جمله‌ای، دوباره کف زدن را شروع کردند و حتی عده‌ای‌ تا جایی به شوق آمده بودند که از روی صندلی‌های خود بلند می‌شدند و کف می‌زدند.

نکته جالب اینجاست؛ برخی از مدیران دولت قبلی که در این دولت هم صاحب منصب شده‌اند، با کف‌زدن اصلاح‌طلبان همراه می‌شدند.

غافل از اینکه دنیا چرخ گردون است؛ آن رفت، این نیز می‌رود....

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • محمد ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    چیزی که شده آفت کشور همین حزب بازی هاست.به اسم اصلاح طلب و اصول گرا دارین تفرقه می ندازید بین مردم خودتون هم خبر ندارید غافل از اینکه توی همین نظام تونستید به اینجایی که هستید برسید.چقدر تخریب؟این اون حکومت حضرت علی هست؟من فکر نکنم.
  • مهدی مرادیفر ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    گهی زین به پشت و گهی پشت به زین
  • ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    غافل از اینکه دنیا چرخ گردون است؛ آن رفت، این نیز می‌رود....
  • اسفندیار ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    علت هجمه ها علیه دولت«دهم»چیست؟ طبیعی است که عده‌ای به دنبال رقابت های سیاسی هستند و از نظر آنها اگر دولت زیاد موفق جلوه کند شاید جریانات دیگر اینگونه جلوه نکنند
  • مهدی ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    ای تو هم اونها رو بکوب و باز دنیا محل گذر است و این صندلی ها به کسی وفا نکرده
  • اسفندیار ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    درود بر احمدی نژاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس