کد خبر 500776
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲

صدها نفر در مقابل سفارت ترکیه در مسکو در اعتراض به سرنگونی یک جنگنده روسی توسط جنگنده نیروی هوایی ترکیه در سوریه تظاهرات کرده و سپس با سنگ و تخم مرغ به ساختمان سفارت حمله کردند.

به گزارش مشرق، این تظاهرات ساعت 3 بعد از ظهر روز چهارشنبه به وقت مسکو برگزار شد و بیش از 500 نفر در مقابل ساختمان سفارت ترکیه در «خیابان هفتم روستوفسکی» در مرکز مسکو تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان سنگ، تخم مرغ و قوطی حاوی رنگ و بتادین و سبزیجات به سوی ساختمان سفارت ترکیه پرتاب کردند که بر اثر این اقدامات شیشه های پنجره های سفارتخانه تا طبقه چهارم خرد شد.

آثار رنگ و داروی بتادین (ویژه ضد عفونی زخم ) نیز بر در و دیوار و پنجره های سفارتخانه و نرده های ان به چشم می خورد و برخی نیز از فشفشه های ویژه استفاده می کردند.

چندین مامور پلیس از جمله ماموران ویژه پلیس ضدشورش در محوطه پیرامونی سفارتخانه ترکیه مستقر شده و با حفاظ فلزی اطراف ساختمان از نزدیک شدن تظاهرکنندگان به ساختمان مرکز دیپلماتیک جلوگیری می کردند.

تظاهرکنندگان شعارهایی همچون «ترکیه حامی داعش است» و «شرم بر شما» و «سرنگونی هواپیمای روسی را محکوم می کنیم» سر دادند.

تعدادی از تظاهرکنندگان هم پرچم های سوریه و روسیه را در دست داشتند.

ماموران پلیس 10 نفر از تظاهرکنندگان را دستگیر و به مرکز پلیس جلب کردند.

شب گذشته نیز تجمع اعتراضی شبانه مقابل سفارت ترکیه در مسکو برگزار شد و پلیس و ماموران امنیتی روسیه برای جلوگیری از بروز هرگونه واقعه ناخواسته در جریان تداوم تجمع های اعتراضی ضد ترکیه ای توسط گروه های مردمی از دیروز سفارت ترکیه را در مسکو در حلقه تدابیر شدید امنیتی قرار دادند.

گروه های مختلف مردمی، بویژه جوانان عصر دیروز همزمان با اعلام هدف قرار گرفتن هواپیمای روسی با همراه داشتن شعار نوشته های «ترکیه متحد داعش»، «اخراج سفیر اولین پاسخ»، «انتقام خلبانان روسیه را می گیریم»، «آنکارا یعنی داعش»، «حمایت از تروریسم جنایت است»، «به جای شلیک به مبارزان ضدتروریست، کمک به تروریست ها را قطع کنید» و «داعش تروریسم خون ریز» مقابل سفارت ترکیه حضور یافتند.

بر اساس آخرین نظرسنجی ها حدود 70 درصد مردم روسیه از عملیات ضد تروریستی این کشور در سرکوب تروریست ها در سوریه که با همکاری ارتش این کشور انجام می شود، حمایت می کنند.

جنگنده روسی «سوخو-24» دیروز (سه شنبه) در منطقه ای مرزی در سوریه در نزدیکی مرز با ترکیه سرنگون شد و به گفته «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه، هواپیما با یک موشک هوا به هوا سرنگون شده است.

{$sepehr_album_33631}

 
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • محمد جواد ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    داعش فرزند نامشروع و نا خلف ازدواج ترکیه و سعودی با غرب هست مرگ بر شیاطین زمان ما
  • حمید ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    ترکیه واقعا مادر داعش و عربستان هم پدر داعش که فرزند حرامزاده ی رو پرورش دادن روزی خواهد رسید که این فرزند حرام لقمه مادر وپدرش رو به سزای جنایت هاشون برسون البته اردوغان مثل خر تو گل گیر کرده از حسادت ارادت آقای پوتین به رهبر معظم انقلاب دست به این کار زد .
  • دانشجوي زبان روسي ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    روي يكي از پلاكاردها به روسي نوشته شده: بعد از يك قرن ،هنوز شما تركها غير قابل پيش بيني هستيد؟!!!
  • رضا ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    مرگ بر ترکیه
  • پری مرتجع ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    مرگ بر اردوغان وطن فروش و فتنه گر و منافق و پادوی بی جیره و مواجب صهیونیست ها
  • اذری ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    مرگ بر پانترکیسم که از اساس بر خودخواهی ومصادره وقومی شکل گرفته است
  • اصغر ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    ترکیه نفت نداره بدبخت داعش راباشیاطین باهم درست کردن تاکمی نفت به دستش برسدتمام فتنها در منطقه زیرسرترکیه.عربستان.قطر.اسراییل.امریکا.است.شک نکنیم شهدای مکه.شهدای منا.سقوط هواپیمای روسیه توسط ترکیه درمصر.ودرسوریه.وبمب گذاری درفرانسه همه اینها توسط ترکیه بوده.چندروز پیش هم سیلی محکمی ازاذریزبانهای عزیزمان خورد وعقب نشینی کرد.اردوغان مرگش فرارسیده خودش هم میداند باید برود پیش صدام
  • ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    سی و خورده ای سال قبل ما به سفارت آمریکا هچوم بردیم و انقلاب دوم رو رقم زدیم. اینها مونده تا به ما برسند. اما از قرار معلوم یواش یواش دارند راه رو پیدا میکنند
  • حبیب ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    مسئولان ما از روسها یاد بگیرند ورود کالای ترکیه را ممنوع کنند
  • نیلوفر ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    اردوغان: زدمش، آخه سایه ی گوشه ی دم جنگنده ی روسی افتاده بود رو نوک شاخه ی درختی که سر ریشه اش تو خاک ترکیه اس.
  • ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    روس های وحشی
  • کرمانشاهی ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    اردوغان مغول و جنایتکار عثمانی اصل داعش است . داعش اهداف اردوغان و سعودیهای تازی را مهیا میسازد. اردوغان در طول این چهار سال جنگ به کمک داعش شتافته و کوردهای قهرمان و مبارز را از زمین و هوا و بمبگذاری هدف قرار داده است . اگر ترکیه و اردوغان خونریز نمی بود الان نیروهای کورد گروه تاریک پرست داعش را از ریشه نابود کرده بودند. متاسفانه غرب و آمریکا هم حمایت میکنند و جناب پوتین باید نیروهای پ ک ک را علیه این اردوغان جنایتکار عثمانیسم وهابی تجهیز کند تا دو روزه اثری از اردوغان و اردوغانیسم نگذارند.
  • A ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    ایول داداش
  • ایمان ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    شما به اهلی بودن خودتون عفو بفرمایید قربان
  • ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    افرین به غیرت ترکیه...
  • ژئوپلوتیک ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    اردوغان به دنبال احیای امپراتوری عثمانی است ام لکهننگ او بعد جنگ چهانی دوم از ذهن اروپا پاک نشده .هرچه قدر هم پاچه خواری کنه نمی تونه به اتحادیه اروپا نزدیک بشه .دشمن در حال حاضر ما عربستان وترکیه و.. هستش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس