کد خبر 500383
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۶

سازمان ملل، آمریکا و شماری از کشورهای اروپایی به حادثه سرنگونی جنگنده دولت روسیه توسط ترکیه واکنش نشان دادند.

به گزارش مشرق، در پی سرنگونی جنگنده روسیه توسط ترکیه بسیاری از کشورهای جهان به این حادثه واکنش نشان دادند.
 
فرانک اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان دولتهای ترکیه و روسیه را به آرامش دعوت کرد و گفت بهتر است این حادثه مذاکرت صلح در مورد سوریه را تحت الشعاع قرار ندهد.
 
وی سرنگونی جنگنده روسی را حادثه ای خطرناک عنوان کرد و از روسیه و ترکیه خواست برای حل این تنش وارد مذاکرات مستقیم شوند.
 
دیوید کامرون نخست انگلیس نیز در واکنش به این حادثه خواهان گفتگوی دو کشور روسیه و ترکیه برای حل این بحران شد.
 
وی روسیه و ترکیه را تشویق کرد به‌ طور مستقیم درباره سرنگون شدن هواپیمای روسی نزدیک مرز سوریه مذاکره کنند تا از هر گونه تنش بر سر این مسئله جلوگیری شود.
 
دبیر کل سازمان ملل نیز خواستار تدابیر فوری برای آرام کردن فضای پرتنش منطقه شد. دولت ترکیه پس از سرنگون کردن جنگنده روسیه در دو نامه جداگانه به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل و اعضای شورای امنیت سازمان ملل، آنها را در جریان حادثه امروز قرار داد.
 
باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در واکشن به این حمله گفت تدابیری باید اتخاذ شود تا از تشدید تنش در پی سرنگون شدن هواپیمای جنگی روسی به دست ترکیه، اجتناب شود.
 
رسانه‌های ترکیه به نقل از ارتش این کشور مدعی شدند که یک فروند جنگنده اف ۱۶ این کشور، در پی ورود یک جنگنده سوخوی روسی به حریم هوایی ترکیه، آن را سرنگون کرده است.
 
در پی این اقدام، وزارت دفاع روسیه، قطع روابط نظامی با ترکیه را اعلام و تهدید کرد کشورش هر جنگنده‌ای را که در حریم هوایی سوریه تهدیدی برای مسکو باشد، سرنگون خواهد کرد.
 
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه طی دیدار با ملک عبدالله، پادشاه اردن و در واکنش به حادثه سرنگون شدن یک فروند جنگنده این کشور نزدیک مرز سوریه و ترکیه گفت که این حادثه خنجری از پشت توسط دولت‌های حامی تروریسم است.
 
دولت سوریه نیز سرنگونی جنگنده روس را تجاوز آشکار به حاکمیت سوریه خواند و خواستار پاسخگویی دولت ترکیه شد.
 
یک مقام نظامی در دولت سوریه گفت بدون تردید دولت ترکیه از تروریسم و گروه‌های تروریستی که در پی عملیات نظامی ارتش سوریه در حال فروپاشی هستند، حمایت می ‌کند.
 
دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین نیز در واکنش به این حادثه اعلام کرد که عملیات نظامی روسیه علیه تروریست ها در سوریه ادامه خواهد داشت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • افشین تهران ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    زدن جنگنده روسیه رو ترکوندن و دوخلبان رو کشتن حالا میگن ارام باشید!!!!!!!خوب روسیه هم تلافی کنه بعد ارام بشن.
  • مجید ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    عاقبت خورشید از پشت ابر بیرون خواهد آمد و حقیقت روشن خواهد شد. ترکیه هم منتظر عواقب کارهایش باشه که بزودی چاله ای که برای سوریه کنده است تبدیل به چاه میشود و ترکیه را می بلعد. همۀ کشورهای حامی تروریسم منتظر آنروز باشند،همونطوری که یک قاتل و جانی به صحنۀ جرم برمیگرده،عاقبت ظلم و ظالم هم به خونۀ اصلی و اولش برمیگرده،مطمئن باشید تمام کشورهایی که به هر نحوی از تروریستها حمایت کردندو خون مردم بیگناه را به ناحق ریختندعاقبت همین بلا سر کشور خودشون خواهد آمد.مثل فرانسه! نوبت امریکا،اسرائیل ،عربستان،قطر، ترکیه و ... هم خواهد رسید،خدا به دادبیگناهان برسد! چون متأسفانه در این بلا یایی که سردمداران این کشورها باعث و بانی آن بوده اند،مردم بیچاره اعم ازبیگناه و گناهکار و خشک و تر باهم میسوزنند.
  • ناشناس آذری ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    ساقط کردن هواپیمای روسیه توسط ترکیه شاید نقشه ای باشد از طرف ناتو و آمریکا برای وارد کردن روسیه به فضای نظامی یا دیپلماتیک مورد نظر غربی ها.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس