کد خبر 500641
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲

بلومبرگ در گزارشی به چگونگی ادامه روابط میان روسای جمهور روسیه و ترکیه پرداخت.

به گزارش مشرق، وب سایت بلومبرگ در گزارشی به قلم "مارک چامپیون" به سرنگونی جت جنگنده روسیه در خاک ترکیه اشاره کرد و نوشت: هنوز جزئیات سرنگونی جنگنده روسیه در منطقه‌ای مرزی میان ترکیه و سوریه مشخص نیست؛ اما آنچه واضح و روشن است، اشتباه "ولادیمیر پوتین،" رئیس جمهور سوریه، در شناخت "رجب طیب اردوغان،" همتای تُرک خود، است.

بلومبرگ در ادامه این گزارش نوشت: مقامات ترکیه مدعی شدند پیش از هدف قرار دادن جنگنده روسیه، 10 بار به خلبانان آن هشدار دادند تا هرچه زودتر آسمان ترکیه را ترک کنند؛ اما هیچ پاسخی از سوی جنگنده روس دریافت نشد. سرانجام یکی از جنگنده‌های اف 16 ترکیه با شلیک موشک، سوخو 24 روسیه را سرنگون کرد. وزیر دفاع روسیه نیز مدعی شد جنگنده این کشور در آسمان سوریه حضور داشت و حریم هوایی ترکیه را نقض نکرده بود. این واقعه دور از انتظار موجب سقوط برخی شاخص‌های بورس در اروپا از جمله روسیه شد. 

پوتین در واکنش به اقدام ترکیه، این کشور را تهدید به انجام اقدامی تلافی‌جویانه کرد، اردوغان نیز آرامش خود را حفظ کرد و در سخنرانی کمیته دائم همکاری‌های اقتصادی و تجاری سازمان همکاری اسلامی در استانبول گفت: ترکیه خواهان تنش با روسیه بر سر جنگنده ساقط شده نیست. پوتین و اردوغان هر دو سیاستمدارانی قدرتمند هستند. آن دو بیش از هر رهبر سیاسی دیگری به یکدیگر شباهت دارند و از شیوه‌ای یکسان در حکومت بر مردم کشورشان استفاده می‌کنند.

پوتین باید پیش از انجام هر اقدامی علیه ترکیه و یا تهدید اردوغان، فکر کند خود وی در مواجه با شرایطی مشابه چه کاری انجام می‌دهد، زیرا تجربه ثابت کرده است اردوغان نیز دقیقا همان کار را انجام می‌دهد. این دو رئیس جمهور عقاید و راهکارهای مشترک بسیاری در شرایط گوناگون از خود بروز داده‌اند که شباهت آنها را دو چندان می‌کند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • احمد ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    فکر می کرد یه ریزه شعور رو دیگه داشته باشه ولی اشتباه می کرد.
  • ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    احمق اردوالاغ دیوانه هستی. باید اون کاخ ساختگی تو و توهم تو نابود شود. خجالت بکش. نفت دزد ملعون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس