کد خبر 500634
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳

وزارت آموزش و پرورش قرقيزستان اعلام کرد: داشتن حجاب در مدارس اين کشور ممنوع است.

به گزارش مشرق، امروز (چهارم آذرماه) «قيليم صادق نظرآوا» متخصص و مشاور علوم آموزشي در وزارت آموزش و پرورش قرقيزستان اعلام کرد: استفاده از حجاب در مدارس اين کشور ممنوع شده است.

وي گفت: دانش‌آموزان بايد از فرم مدرسه استفاده کنند.

اين گفته‌ها در حالي است که در سال 2011 پوشيدن حجاب در مدارس قرقيزستان مجاز شد اما در اين سال پس از معرفي لباس فرم مدرسه، مجددا پوشيدن حجاب در مدارس اين کشور ممنوع شد.

وزارت آموزش و پرورش قرقيزستان پوشيدن حجاب و روسري را در مدارس اين کشور ممنوع کرده و همچنين براساس قوانين اين وزارتخانه، رفتن به نماز جمعه در زمان درس ممنوع مي‌باشد.

ممنوعيت پوشيدن حجاب در مدارس قرقيزستان سبب شده است تا برخي از والدين فرزندان خود را به مدارس ديني ببرند و در آنجا نيز به علت سطح پايين آموزش‌هاي علوم روز و همچنين مناسب نبودن سطح آموزش‌هاي ديني، اين افراد را در معرض خطر تأثيرپذيري از انديشه‌هاي گروه‌هاي تندرو قرار مي‌دهد.

در اين رابطه برخي از کارشناسان علوم ديني در قرقيزستان معتقدند که براي دور نماندن فرزندان خانواده‌هاي مذهبي از علوم روز و تحصيل در مدارس کشور، بايد پوششي متناسب با سنت‌هاي مردم قرقيزستان که اکثريت آن را مسلمانان تشکيل مي‌دهند، به عنوان فرم مدارس طراحي و استفاده شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس