کد خبر 500535
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳

تقریبا چهار سالی است کوچه پس کوچه های تهران گاهی با رایحه خوش ایثار و مقاومت عطر آگین می شود. از شمال تهران - شهرک شهید محلاتی - گرفته تا جنوب تهران محله ای قدیمی و اصیل مثل میدان خراسان. از شرق این کلانشهر تا غرب آن. حضور پرشمار توده های مختلف مردم برایم جالب است. جوانانی که نسل همین انقلابند و با ظاهر و تعلقات گوناگون اما سوگوارانه با دست، به سر و سینه می زنند.

به گزارش مشرق، تقریبا چهار سالی است کوچه پس کوچه های تهران گاهی با رایحه خوش ایثار و مقاومت عطر آگین می شود. از شمال تهران - شهرک شهید محلاتی - گرفته تا جنوب تهران محله ای قدیمی و اصیل مثل میدان خراسان. از شرق این کلانشهر تا غرب آن. حضور پرشمار توده های مختلف مردم برایم جالب است. جوانانی که نسل همین انقلابند و با ظاهر و تعلقات گوناگون اما سوگوارانه با دست، به سر و سینه می زنند.

 شهدای مدافع حرم، نقطه اتصال این خیل جمعیت با عرش است. این عنوان مقدس نه مختص تهران است ، چراکه نام شهدای دلاوری از خطه سرسبز مازندران، خوزستان، اصفهان ،همدان، فارس، مشهد و دیگر نقاط این کشور در این فهرست غرور آفرین می درخشد. اما این افتخار، ایرانی ، افغانی ، لبنانی و عراقی نمی شناسد. دوستداران اهل بیت در هر گوشه ای شجاعانه مقابل جسارت به حرم های مقدس اهل بیت در عراق و شام ایستاده اند و فرهنگ ناب شهادت را به آن مردمان هدیه داده اند.

یاد شهید همدانی به خیر. چه زیبا می گفت: ((در ارتش سوریه نماز خواندن حکمش اعدام است... اما کار را به جایی رسید که سوری‌ها همچون بسیجی‌های خودمان در زمان جنگ، حنا ببندند و به میدان نبرد با تکفیری‌ها بروند و نماز خواندنی که در ارتش سوریه حکمش اعدام بود به یک کار رایج فرهنگی تبدیل شود. ))

بله سوری ها همچون بسیجی ها. این فرهنگ انقلاب و اسلام است. هر جا برود تحول آفرین است. در هفته بسیج سخن گفتن از اقیانوس عظمت و برکات بی نهایت شجره طیبه بسیج کاری دشوار است. حالا این جملات پر مغز رهبر انقلاب روشن تر می شود که :" بسیج مایه‌ی عزّت كشور و نظام است. چرا؟ چون معنای بسیج حضور متن مردم در عرصه‌های فعّالیّتهای اساسی برای ملّت و كشور است.۱۳۹۲/۰۸/۲۹"

"بسیج افتخار دارد که پیرو مکتب عاشوراست.۱۳۹۰/۰۹/۰۶ "

"بسیج، حرکت برخاسته‌ی از ایمان، از عشق، از اعتماد به نفس و توأم با ابتکار است.۱۳۹۰/۰۷/۲۲"

وقایع این روزها منطقه و جهان بر همگان روشن کرد که همین شهدای مدافع حرم خاکریز امنیت کشور ما در انسوی مرزهاست. قدردان این شهدای مظلوم باشیم و با رفتار و سخنان خود در همان مسیر گام برداریم انشاالله



منبع: هشت صبح

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس