کد خبر 50035
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۲۴

سفیر ایران در عراق با آیت‌الله سیستانی و تعداد دیگر از مراجع عظام تقلید در نجف اشرف دیدار و درباره مسائل مهم جاری در این کشور با ایشان گفت وگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل مشرق به نقل از خبرگزاری نسیم، "حسن دانایی فر" سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق دیروز در شهر نجف اشرف با آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی مرجع شیعیان در عراق دیدار و گفت وگو کرد.
دانایی فر در پی این دیدار، در سخنانی در میان خبرنگاران به توافق ایران و عراق برای تبادل زندانیان اشاره کرده و گفت که این توافق بعد از تصویب در پارلمان دو طرف بزودی به اجرا گذاشته خواهد شد.
وی با اشاره به حمایت‌های ایران از دولت‌های عراق از سال 2003 میلادی تا کنون تأکید کرد که تهران تمام تلاش خود را برای تحکیم امنیت و ثبات و ایجاد استقلال در این کشور به کار بسته است، وی البته به مفاد موضوعات بررسی شده در این دیدار با آیت‌الله سیستانی اشاره‌ای نکرد.
دانایی فر در این سفر همچنین با تعداد دیگری از مراج عظام تقلید نظیر آیات عظام "محمد اسحاق فیاض"، "بشیر النجفی"، "محمد بحر العلوم" و "محمد یعقوبی" نیز دیدار کرد؛ دیدار با "سید صدر الدین القبانچی" امام جمعه شهر نجف اشرف از دیگر برنامه‌های دانایی فر در این سفر بود.
تأثیرات سیاسی آیت‌الله سیستانی در عراق به حدی است که رؤسای جمهور کنونی و سابق آمریکا بارها با نوشتن نامه‌هایی به ایشان سعی در کسب مقبولیت عمومی در میان مردم این کشور داشتند که البته ایشان هرگز پاسخی به این نامه‌ها ندادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس