رئیس جمهوری روسیه در واکنش به سرنگون شدن یک فروند جنگنده این کشور در مرز سوریه و ترکیه گفت که این حادثه به مثابه خنجری از پشت توسط قدرت‌های حامی تروریست‌ها بوده است.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه طی دیدار با ملک عبدالله، پادشاه اردن و در واکنش به حادثه سرنگون شدن یک فروند جنگنده این کشور در نزدیکی مرز سوریه و ترکیه گفت که این حادثه خنجری از پشت توسط دولت‌های حامی تروریسم است.

رئیس جمهوری روسیه افزود که جنگنده‌های ما به هیچ شکلی ترکیه را تهدید نکرده‌اند.

وی گفت که این جنگنده در زمانی که ساقط شد در فاصله یک کیلومتری از مرز ترکیه بود. این جنگنده بر فراز پناهگاه‌های تروریست‌هایی در پرواز بود که از روسیه به سوریه آمده بودند.

پوتین گفت: مقادیر زیادی نفت و محصولات نفتی از مناطق تحت کنترل تروریستها به ترکیه ارسال می‌گردد. داعش درآمد هنگفتی از تجارت نفت به دست می‌آورد و از حمایت ارتش‌های برخی کشورها بهره‌مند است.

وی افزود:‌ سقوط هواپیمای سوخو-24 عواقب وخیمی بر روابط مسکو و آنکارا خواهد داشت.

رئیس جمهوری روسیه گفت: در این حادثه یک جنگنده اف-16، هواپیمای جنگی روسیه را با موشک و بر فراز خاک سوریه هدف قرار داد.

وی در ادامه گفت: پس از سقوط جنگنده روسی، ترکیه با ما تماس نگرفت، بلکه با ناتو تماس گرفت.

پوتین گفت: جامعه بین‌المللی برای مبارزه با تروریسمی که همگان را تهدید می‌کند، باید تمامی تلاش خود را به کار گیرد.

وی با اشاره به تماس ترکیه با ناتو پس از ساقط کردن جنگنده سوخو-24، این پرسش را مطرح کرد که آیا آنکارا به دنبال این است که ناتو را به خدمت داعش در بیاورد؟

رئیس جمهوری روسیه گفت که کشورش در مقابل جنایت‌هایی همچون حمله به جنگنده سوخو-24 کوتاهی و سهل‌انگاری نخواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    وی در ادامه گفت: پس از سقوط جنگنده روسی، ترکیه با ما تماس نگرفت، بلکه با ناتو تماس گرفت. همین جمله ی پوتین نشون دهنده اینه که این اتفاق حالا حالاها روابط بین ترکیه و سوریه را شکرآب خواهد کرد ، به نظر من روسیه باید صادرات عظیم گاز رو به ترکیه قطع کنه تا ترکیه یه خورده به خودش بیاد ، اردوغان خیلی پر رو شده
  • ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    صادرات گاز قطع بشه و میلیمتری اندازه گیری بشه جنگنده ها ترکیه و هر جنگندشون باید هدف قرار داده بشه تا این اشتباهات تکرار نکنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس