کد خبر 500108
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹

کاربران خدمات Street View یا نمای خیابانی گوگل از این پس می توانند برای سفر مجازی به اردن و دیدار از اماکن باستانی چندهزار ساله این کشور از رایانه های متصل به اینترنت استفاده کنند.

 به گزارش مشرق، از جمله مناطق و دیدنی‌های باستانی که از طریق گوگل ارث در دسترس است می‌توان به شهر تاریخی پترا اشاره کرد که پایتخت حکومت باستانی نبطی‌ها بوده است. این شهر باستانی در 262 کیلومتری جنوب شهر امان پایتخت اردن ودر غرب راه اصلی بین این شهر و بندر عقبه واقع شده‌ و در سال 2007 به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید شناخته شد.
 
همچنین گشت و گذار سه بعدی در خرابه های شهر باستانی جرش نیز ممکن شده است. آثار زیادی از دوران تسلط امپراتوری روم بر این منطقه در شهر جرش باقی‌مانده‌است که بسیار شگفت انگیز است، و آن را به یکی مراکز گردشگری کشور اردن مبدل کرده است.
 
مادبا یکی دیگر از اماکنی است که گشت و گذار مجازی در آن ممکن شده است. این شهر با 60 هزار نفر جمعیت، پنجمین شهر پرجمعیت اردن است. شهرت این شهر بیشتر به‌خاطر معرق های چندهزار ساله، موزائیک‌های بیزانسی و اموی در آثار باستانی آن است.
 
نمای پانوراما یا 360 درجه از دریای مرده یکی دیگر از جذابیت های این سفر مجازی است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به آدرس g.co/Jordanhighlights  مراجعه کنید.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس