کد خبر 500055
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲

نیروهای هوایی تایلند و چین در روزهای آینده رزمایشی را برگزار خواهند کرد که از یک سو نشانه گسترش روابط بانکوک – پکن و از سوی دیگر سرد شدن رابطه بانکوک – واشنگتن است.

به گزارش مشرق، نیروهای نظامی تایلند امروز سه شنبه در آستانه برگزاری رزمایش مشترکی که حاکی از گرم شدن روابط بانکوک – پکن است، نمایش هوایی را در همراهی با نیروهای نظامی چین برگزار کردند.

در این نمایش، در مجموع پنج فروند هواپیمای نظامی تایلند و چین بر فراز پایگاه هوایی «کورات رویال» شهر بانکوک به اجرای حرکات آکروباتیکی پرداختند که از سوی رسانه های هر دو کشور به تصویر کشیده شد.

ناگفته نماند که قرار است نیروی هوایی چین و تایلند در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته نخستین رزمایش مشترک خود را برگزار کنند که به گفته دولت پکن با هدف افزایش اعتماد و دوستی متقابل انجام می گیرد.

البته مقامات بانکوک مدعی هستند که این اقدام ایشان به منزله فاصله گرفتن از آمریکا نیست. دولت واشنگتن به دنبال کودتای سال ۲۰۱۴ میلادی تایلند روابط نظامی خود را با این کشور کاهش داد و بهبود روابط را به برگزاری انتخابات موکول کرد.

از سوی دیگر، تایلند در ادامه همکاری با دولت پکن تصمیم دارد تا زیردریایی هایی را به ارزش یک میلیارد دلار از چین خریداری کند و قصد دارد پروژه انتقال خط آهن از مسیر چین – لائوس- تایلند را هم پیگیری کند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس