کد خبر 499932
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸

مشاور وزیر نیرو گفت: به دلیل خشکسالی و نیاز آبی، نمک زدایی و انتقال آب دریا به فلات مرکزی کشور در دستور کار قرار دارد.

به گزارش مشرق، حمیدرضا جانباز با اشاره به اینکه ژاپن با برخورداری از فناوری‌های پیشرفته می تواند نیاز ایران را به دانش و تجهیزات مدرن برآورده کند، افزود: با کاهش شدت تحریم‌ها، همکاری ایران با ژاپن در بخش آب بیشتر خواهد شد.

مشاور وزیر نیرو با بیان اینکه هم اکنون ۹۵ درصد از تجهیزات بخش آبرسانی و تصفیه خانه های آب، ایرانی است، اظهارداشت: اما تصفیه خانه‌های فاضلاب همچنان به توسعه دانش و استفاده از فناوری های پیشرفته نیاز دارد.

وی با اشاره به عقب افتادن ژاپنی ها از کشورهای اروپایی برای حضور در ایران تصریح کرد: خلاء حضور شرکت‌های ژاپنی احساس می‌شود، در حالی که ایران بازار خوبی برای اجرای طرح‌های آبی است. تاکید برای همکاری با ژاپن برای ایجاد زمینه حضور شرکت‌های خارجی مشروط به کار مشترک با بخش خصوصی ایرانی است.

جانباز با اشاره به قابلیت بخش خصوصی ایرانی برای اجرای طرح‌های مشترک، ادامه داد: ایران با توجه به اقلیم‌های متنوع، بازار بسیار خوبی برای همکاری با ژاپن دارد.

این مقام مسئول در وزارت نیرو، خشکسالی را دلیل نیاز گستره زیادی از خاک ایران به انتقال آب دانست و گفت: نمک زدایی آب دریا و انتقال به فلات مرکزی در دستور کار قرار است که در مطالعات اولیه دو میلیون مترمکعب (در شبانه روز) ظرفیت اجرای این طرح است.

مشاور وزیر نیرو با اشاره به فرسودگی شبکه های انتقال آب در ایران، افزود: هوشمندسازی شبکه های آب در بیشتر شهرهای کشور و بازسازی شبکه های فرسوده آب در دیگر اماکن قابل سرمایه گذاری است.


منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمدی نسب ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    دانشجویان و چندین مخترع جوانمان طرح های جالبی ابداع یا اختراع کردن که مزیت های خوبی داشت اگه به انها بها ندیم هیچوقت خودکفا نخواهیم بود ورود ژاپن خوبه ولی باید از آنها هم حمایت کرد
  • علی ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    خدا شفایتان دهد انشاالله.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس