کد خبر 499864
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۰

وزارت خارجه آمریکا از برگزاری پنجمین نشست کشورهای عضو ائتلاف بین المللی ضدداعش در واشنگتن خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه آمریکا، در پی حملات وحشیانه اخیر داعش در پاریس، بیروت، بغداد، و دیگر مناطق در هفته های اخیرجو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا با نمایندگان ارشدی از 65 کشور عضو ائتلاف جهانی مقابله با داعش دور هم جمع شدند تا را ههای گسترش تلاش ها را برای مقابله با داعش در چارچوب این ائتلاف بررسی کنند.

در این بیانیه آمده است: اعضای ائتلاف ضمن تاکید برحفظ همبستگی در مقابل حملات اخیر داعش، بر تعهد خود در زمینه در کنار هم ایستادن در این راه تا کید کردند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا همچنین آمده است جو بایدن معاون رئیس جمور آمریکا در این نشست بر تعهد تزلزل ناپذیر آمریکا به همکاری با اعضای ائتلاف برای کاهش و از بین بردن تهدید تروریستی بی سابقه داعش تاکید کرد.

این بیانیه می افزاید: در ادامه این نشست برت مک گور نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در ائتلاف جهانی برای مقابله با داعش، با ترسیم وضع فعلی تلاش برای عقب راندن داعش در عراق و سوریه از طریق راهبرد اعمال فشارچندگانه گفت :همزمان با فزایش فشارها بر داعش در مرکز کانونی این گروه در عراق و سوریه نیازمند افزایش فشارها بر این گروه در درون شبکه جهانی آن هستیم.

در بیانیه وزرات خارجه آمریکا آمده است: در ادامه این نشست سایر شرکت کنندگان بر محورهایی چون لزوم تشدید تلاش های ائتلاف در زمینه حمایت از تثبیت موقعیت در عراق، افزایش کمک های انسان دوستانه و گسترش تبادل اطلاعات برای مقابله با ورود جنگجویان خارجی و قطع درآمد داعش تاکید کردند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس