دور پنجم از مرحله گروهی رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان اروپا فردا (چهارشنبه) با برگزاری هشت دیدار به پایان می‌رسد.

یوونتوس به دنبال قطعی کردن صعود با شکست منچسترسیتیبه گزارش مشرق، دور پنجم از رقابت‌های محله گروهی لیگ قهرمانان اروپا فردا شب (چهارشنبه) با برگزاری هشت دیدار پیگیری می‌شود که در مهمترین بازی از گروه D یوونتوس از ساعت 23:15 به وقت تهران در ورزشگاه خانگی‌اش پذیرای منچسترسیتی است.

شاگردان ماسیمیلیانو آلگری در حال پذیرای من‌سیتی هستند که شنبه شب در هفته سیزدهم سری A ایتالیا در دیداری خانگی با نتیجه یک بر صفر از سد میلان گذشتند و به رده ششم جدول رده‌بندی این رقابت‌ها صعود کردند. در سوی دیگر منچسترسیتی در حالی به تورین سفر می‌کند که شنبه شب در هفته سیزدهم لیگ برتر با نتیجه ناامیدکننده 4 بر یک مغلوب لیورپول شد و از صدر جدول به مکان سوم سقوط کرد.

منچسترسیتی در حال حاضر با سه پیروزی و یک شکست و با کسب 9 امتیاز صدرنشین گروه D لیگ قهرمانان اروپاست و یوونتوس با دو پیروزی و دو تساوی و با 8 امتیاز در رده دوم ایستاده است. بازی رفت دو تیم در ورزشگاه اتحاد با برتری 2 بر یک نماینده ایتالیا خاتمه یافته است ولی من‌سیتی صعود خود به دور بعد را حتمی کرده و در صورت پیروزی یووه بر نماینده انگلیس صعود این تیم نیز قطعی خواهد شد. البته اگر در بازی همزمان دیگر این گروه سویای اسپانیا نتواند بر بورسیا مونشن‌گلادباخ غلبه کند، حتی در صورت شکست یووه، صعود قهرمان ایتالیا به دور بعد حتمی خواهد شد.

دو تیم پیش از این در سال 1976 در مرحله گروهی جام یوفا به مصاف هم رفتند که بازی رفت با برتری یک بر صفر من‌سیتی و بازی برگشت در ایتالیا با پیروزی 2 بر صفر بانوی پیر به پایان رسید. آنها در فصل 11-2010 در مسابقات مرحله گروهی لیگ اروپا هم مقابل یکدیگر صف‌آرایی کردند که دو بازی رفت و برگشت به نتیجه مشابه یک بر یک انجامید.

یوونتوس یکی از پنج تیمی است که در مرحله گروهی فصل جاری لیگ قهرمانان هنوز شکست نخورده است. بیانکونری پس از شکست 2 بر صفر مقابل بایرن‌مونیخ در ماه آوریل 2013، در 15 بازی اخیر خانگی‌اش در رقابت‌های اروپایی شکستی را متحمل نشده است و رکورد 9 پیروزی و 6 تساوی را از خود بر جای گذاشته است.

آخرین باری که یووه میزبان یک تیم انگلیسی بوده به مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 13-2012 بازمی‌گردد، جایی که با نتیجه 3 بر صفر چلسی را در هم کوبید. رکود کلی بازی‌های خانگی یوونتوس مقابل تیم‌های انگلیسی 12 برد، 5 تساوی و 3 شکست است.

منچسترسیتی برای سومین سال متوالی است که صعودش را به مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا قطعی می‌کند. تنها پیروزی این تیم در خانه نمایندگان ایتالیا هم مربوط به سال گذشته این رقابت‌ها می‌شود که با نتیجه 2 بر صفر در ورزشگاه المپیکو از سد رم گذشت. رکورد کلی منچسترسیتی در خانه رقبای ایتالیایی یک پیروزی، 2 تساوی و دو شکست است.

در بازی فردا شب هرنانس، هافبک برزیلی یوونتوس به خاطر محرومیت دو جلسه‌ای در پی دریافت کارت قرمز در تساوی یک بر یک مقابل بورسیا مونشن‌گلادباخ، غایب خواهد بود. همچنین سامی خدیرا و پریرا هر دو از ناحیه کشاله ران مصدوم هستند واین بازی را از دست می‌دهند. در سوی مقابل ویلفرد بونی و سمیر نصری از من‌سیتی هر دو از ناحیه همسترینگ مصدوم هستند و در دسترس مانوئل پیگرینی قرار ندارند.

بازیکنانی که حضورشان در این بازی به دلیل مصدومیت در هاله‌ای از ابهام است، این شرح هستند: کاسرس (کشاله ران/ یوونتوس)، پاتریس اورا (قوزک پا/ یوونتوس)، وینسنت کمپانی ( ران پا/ منچسترسیتی) و داوید سیلوا (قوزک پا/ منچسترسیتی).

برنامه کامل بازی‌های هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا، به شرح زیر است:

سه‌شنبه

گروه E
باته بوریسوف - بایرن‌مونیخ

بارسلونا - رم

گروه F
آرسنال - دینامو‌زاگرب

بایرن‌مونیخ - المپیاکوس

گروه G
پورتو - دیناموکیف

مکابی - چلسی

گروه H
زنیت - والنسیا

لیون - خنت

چهارشنبه

گروه A
شاختار دونتسک - رئال‌مادرید

مالمو - پاری‌سن‌ژرمن

گروه B

زسکا مسکو - ولفسبورگ

منچستریونایتد - پی‌اس‌وی آیندهوون

گروه C
آستانه - بنفیکا

اتلتیکومادرید - گالاتاسرای

گروهD

بورسیا مونشن‌گلادباخ - سویا

یوونتوس - منچسترسیتی

تمامی بازی‌ها رأس ساعت 23:15 به وقت تهران برگزار خواهد شد و سه بازی زسکا مسکو - ولفسبورگ، زنیت - والنسیا و باته بوریسوف - بایرن‌مونیخ رأس ساعت 20:30 و دیدار آستانه - بنفیکا ساعت 18:30 برگزار می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس