کد خبر 499590
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵

شهردار منطقه 14 از افتتاح هشت ایستگاه مترو مربوط به خطوط 6 و 7 خبر داد و گفت: با افتتاح این ایستگاه ها، بهسازی پارک بسیج نیز در دستور کار قرار می گیرد.

به گزارش مشرق، فرهود حمیدی فراهانی شهردار منطقه 14 ضمن اعلام این خبر با بیان اینکه خط 6 مترو تقریبا 21 کیلومتر طول دارد که 2 کیلومتر آن در منطقه 14 واقع شده است، اظهار داشت: قرار است تا 6 درصد از این خط در اختیار شهروندان منطقه ما قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه خط 6 از شهرک دولت آباد شروع و به محدوده روددره کن ختم می شود، عنوان کرد: این خط 27 ایستگاه دارد که یکی از ایستگاه ها در خیابان 17 شهریور حدفاصل بزرگراه شهید محلاتی تا میدان شهدا واقع شده و دیگری نیز ایستگاه امیرکبیر است که پیش بینی شده تا در کنار تونل امیرکبیر ساخته شود. ایستگاه میدان خراسان نیز بین منطقه 14 و 15 واقع شده که هنوز مشخص نیست به کدام منطقه تعلق دارد.

شهردار منطقه 14 افزود: ایستگاه بعدی لینک خط 6 به 7 است که در ابتدای سعیدی و 17 شهریور قرار دارد و بین منطقه 12 و 14 مشترک است.

حمیدی فراهانی در ادامه با بیان اینکه خط 7 مترو نیز 25 کیلومتر طول دارد و 6 کیلومتر، یعنی 15 درصد آن در منطقه 14 قرار دارد، عنوان کرد: این خط با 21 ایستگاه از ورزشگاه تختی آغاز و به سعادت آباد ختم می شود.

بنا براعلام روابط عمومی منطقه14، وی با اشاره به موقعیت مکانی 4 ایستگاه خط 7 اظهار داشت: یک ایستگاه در پارک چهل تن، تقاطع کیانی و امام علی (ع) و دیگری در تقاطع شاه آبادی و بزرگراه شهید محلاتی قرار دارد. ضمن اینکه، تقاطع بسیج – شهید محلاتی و ورزشگاه تختی از دیگر ایستگاه های خط 7 در منطقه 14 است. شهردار منطقه 14 با بیان اینکه تملک های لازم در منطقه به صورت کلی انجام شده است، گفت: امیدواریم تا پایان سال 95 این ایستگاه ها به بهره برداری برسد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس