کمپانی اسپانیایی joma به عنوان اسپانسر جدید البسه تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل ایران انتخاب شد. پیش از ایران 13 تیم ملی دیگر از این برند روی لباس های خود استفاده می کردند.

اسپانسر جدید البسه تیم ملی فوتبال مشخص شد +عکس و جزئیات قراردادبه گزارش مشرق، سرانجام با رای‌گیری در کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال، پرونده آل اشپورت در تیم ملی بسته شد. این پایان همه داستان هایی بود که برای لباس تیم ملی درست شد؛ از کمبودها بگیرید تا شماره نداشتن ها و...

در آخرین جلسه این کمیته، بحث درباره سه برند لنین، آل‌اشپورت و جوما بالا گرفت و سرانجام کار به رای‌گیری کشید. رای گیری هم توپ را به زمین جوما انداخت. در این جلسه حتی طرح لباس های تیم ملی توسط این سه برند به اعضا نمایش داده شد. همچنین درباره شرایط هر برند هم توضیحاتی دادند و در نهایت به این نتیجه رسیدند که جوما حتی روی لباس‌های غیرمجانی تیم ملی تخفیف خوبی می‌دهد که این از نظر مالی به نفع فدراسیون است. (جزئیات توافق با جوما)

به این ترتیب به نوشته خبر آنلاین از بازی ایران مقابل هند که قرار است پنجم فروردین ۹۵ برگزار شود، تیم ملی ایران با لباس‌های جدید خود بازی خواهد کرد. عباس ترابیان، رئیس کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال با تایید این خبر گفت: «بزودی قرارداد بسته می‌شود. تا فروردین هم زمان زیادی باقی نمانده و باید طرح نهایی را تصویب کنیم.»

در ادامه با گزارش وبسایت برنامه نود با این شرکت معتبر و تیمهایی که از این برند استفاده می کند بیشتر آشنا خواهید شد:

شرکت ۵۰ ساله اسپانیایی
جوما یک تولیدی پیراهن تقریبا شناخته شده است. یک کمپانی اسپانیایی که ۵۰ سال از فعالیت حرفه‌ای‌اش می‌گذرد و در طول این سال‌ها اسپانسر تیم‌های سرشناسی بوده. از آرسنال و والنسیا و فیورنتینا، تا لاکرونیا و سویا و کیه‌وو. آنها اما در حال حاضر بیشتر با تیم‌های درجه دوی اروپا همکاری می‌کنند و شاید سرشناس‌ترین تیم‌هایی که وظیفه تهیه لباسش را برعهده دارد، پالرمو، ختافه و تولوز باشند.

اسپانسر البسه تیم ملی فوتبال مشخص شد +عکس

ایران، پنجمین مشتری آسیایی و چهاردهمین تیم ملی در جهان
جوما تا پیش از انتخاب به عنوان اسپانسر جدید تیم ملی ایران، با ۴ تیم ملی آسیایی قرارداد داشت. ازبکستان، قرقیزستان، بنگلادش و مالدیو، مشتریان آسیایی جوما بودند و حالا ایران هم به این جمع اضافه شده. آنها در اروپا اسپانسر رومانی، بلغارستان و تیم ایالت گالیسیا هستند. در آفریقا پیراهن‌های کنیا و زیمباوه را تولید می‌کنند و در آمریکا هندوراس، نیکاراگوئه، ترینیداد و توباگو و کوبا با جوما قرارداد دارند. ضمن آنکه آنها جزو اسپانسرهای اصلی سوپرلیگ هلند و اندونزی هم هستند. ضمن آنکه آنها علاوه بر فوتبال، در والیبال، بسکتبال، تنیس و بدنسازی هم فعالیت‌های اقتصادی زیادی دارند.

اسپانسر البسه تیم ملی فوتبال مشخص شد +عکس

اسپانسر شخصی ستاره‌های بازنشسته
جوما برای شناخته شدن نامش مثل خیلی از کمپانی‌های معتبر با چند ستاره قرارداد همکاری دارد. البته از آنجایی که این شرکت اسپانیایی در جهان یک کمپانی متوسط تولید لباس محسوب می‌شود، ستاره‌هایی که برای بستن قرارداد انتخاب کرده هم خیلی بزرگ نیستند و نام آنها، هم‌اندازه نام جوما در میان کمپانی‌های سرشناسی مثل نایک و آدیداس و پوماست. اما شاید سرشناس‌ترین بازیکنانی که با جوما قرارداد دارند و اغلب بازنشسته‌اند، پائولو ونچاپ کاستاریکایی به همراه ایوان هلگرا، پابلو ایبانیز و لوئیز گارسیای اسپانیایی باشد.

اسپانسر البسه تیم ملی فوتبال مشخص شد +عکس

مشتری ایرانی جوما

باشگاه سپاهان که برخلاف اغلب باشگاه‌های ایرانی معمولا برای پیراهن‌هایش از برندهای شناخته شده استفاده می‌کند، در این فصل طراحی پیراهن خود را به کمپانی جوما سپرده. پیراهن این فصل سپاهان البته خیلی زیبا نیست اما از کیفیت استانداردی برخوردار است. شاید تحربه این باشگاه از همکاری با جوما، بتواند به مسئولان فدراسیون فوتبال در انتخاب جوما کمک بیشتری کند.

اسپانسر البسه تیم ملی فوتبال مشخص شد +عکس

به ‌این‌ ترتیب پس از سال‌ها سایه آل اشپورت از سر فو‌تبا‌ل ملی ایران برداشته شد. تیم ‌ملی ایران تنها تیم ملی در دنیا به حساب می‌آمد که از لباس‌های این برند آلمانی استفاده می‌کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    0 1
    واقعا مایه تاسف برای تیم اول فوتبال آسیاست.
  • امیر ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    0 1
    علت اینکه با تولیدکنندهای معروفی مثل ادیداس یا نایکی قرارداد بسته نمیشه چیه؟چرا همیشه تیم ملی ما باید با این تولیدکنندهای درجه سه یا پایینتر قرارداد ببنده؟!!!!!
  • امیر ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    سلام . جواب خیلی ساده ست برای اینکه هیچ تولید کننده ای رایگان جنس به کسی نمیده تولید کنندگان نایک و آدیداس هم از این قضیه مستثنا نیستند به باشگاهها البسه رایگان و همچنین مبلغی پرداخت میکنند در نتیجه،فروش البسه به هوادار مختص همان برند میباشد و چون کپی رایت وجود نداره اون برند چندین برابر مبلغ رایگان به اون باشگاه را به شرکت برمیگرداند در یک جمله میشه گفت برندها روی باشگاهها سرمایه گذاری و درآمدزایی میکنند . در ایران به هیچ وجه کپی رایت رعایت نمیشود در نتیجه هیچ برندی سرمایه گذاری نمیکنه چون سود نداره که هیچ ، برگشت سرمایه هم نداره .
  • هادی ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
    0 1
    این هم شد لباس؟ نپوشند بهتره، بهتره دلتا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس