مرکز تحقیقات «پیو» با انجام تحقیقی بر روی مردم ۱۱ کشور اسلامی، به این نتیجه رسید که اغلب مردم مسلمان پاکستان، نسبت به گروه داعش، بی تفاوت هستند.

به گزارش مشرق، طبق تحقیقی که توسط مرکز تحقیقات «پیو» آمریکا، در ۱۱ کشور با بیشترین جمعیت مسلمان صورت گرفت، مشخص شد که تنها در کشور پاکستان، بیشتر مسلمانان هیچ نظر خاصی در مورد داعش ندارند.

اما در مورد بقیه کشور های اسلامی که در این تحقیق مورد مطالعه قرار گرفته اند، از جمله، اردن، لبنان، مالزی و اندونزی، بیشتر مردم نظرات تندی علیه گروه تروریستی داعش دارند و افراد کمی به این گروه تروریستی تمایل داشته و از آن حمایت می کنند و تعداد محدودی نیز در باره این گروه تروریستی نظر ممتنع دارند.

در پاکستان ۶۲ درصد مردم هیچ نظر خاصی در مورد داعش نداشته و ۹ درصد از مردم به این گروه تروریستی تمایل دارند و بقیه مردم به شدت با تروریسم و داعش مخالف اند.

این آمار از رشد چشم گیر تمایل به گروه تروریستی داعش در آینده ای نزدیک در پاکستان خبر می دهد. بسیاری از گروه های محلی در این کشور از سازمان های تروریستی حمایت می کنند. همچنین گروه های تروریستی در پاکستان از حمایت های نوشتاری نیز برخوردار هستند، به این معنا که برخی طرفداران آنها با نوشتن جملاتی بر روی دیوار ها و مکان های عمومی، سعی در تبلیغ و گسترش تفکر این گروه ها در میان مردم دارند.

نقطه امیدواری در این آمار، این است که بیشتر مردم پاکستان، در صورت تقابل داعش با مردم، جانب مردم را گرفته و به توده مردم تمایل دارند.


منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس