کد خبر 499107
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶

محققین آکادمی نظامی West Point توانسته اند راهنمای امنیتی ای را از این گروه تروریستی کشف کنند که مسائل بسیاری را روشن کرده است.

به گزارش مشرق، تاکنون بسیاری از منابع آگاه اعلام کرده اند که گروه تروریستی داعش با استفاده از قابلیت پیام رسانی امن نرم افزار تلگرام به برقراری ارتباط با اعضای خود می پردازد.

تیم محققین آکادمی نظامی West Point توانسته اند راهنمای امنیتی ای را از این گروه تروریستی کشف کنند که مسائل بسیاری را روشن کرده است. در این راهنمای امنیتی نرم افزارها و سرویس های اینترنتی پیشنهادی به همراه سیاست ها و دستوراتی که باید پیروی کنند، آورده شده است.

به این افراد با توجه به راهنما کشف شده مذکور پیشنهاد شده که به جهت مرورگری از شبکه ناشناس نرم افزار Tor بهره ببرند و از سیستم عامل لینوکس Tails برای انجام کارهایشان استفاده کنند. همچنین پیام های خود را طریق سرویس هایی همانند Telegram، FireChat و iMessage انتقال دهند.

در ادامه از آنها خواسته شده است که در صورت امکان از گوشی های مطمئن و امن از جمله BlackPhone استفاده کنند و از سرویس هایی که موقعیت آنها را فاش می کند بپرهیزند. البته بطور خاص به سرویس بسیار معروف Dropbox اشاره شده است که گفته می شود سیستم رمزگذاری اطلاعات بر روی این سرویس به دولت مردان اجازه دسترسی به اطلاعات افراد را نمی دهد.

این اسناد کشف شده بعضی از ابهامات را نیز مرتفع ساخته است و حتی چندی از شایعات را تکذیب کرده است. بعد از حمله تروریستی به پاریس، سریعا شایعه شد که این افراد جهت ارتباط و پیام رسانی از کنسول بازی پلی استیشن ۴ استفاده می کردند که در این سند هیچ گونه اشاره ای به این کنسول بازی و این راه ارتباطی نشده است.

ایالات متحده بارها اعلام کرده است برنامه WhatsApp یک خطر امنیتی می باشد، در حالی که افراد گروه داعش بدلیل نقص های سیستم رمزگذاری برنامه WhatsApp، عمدا از این نرم افزار استفاده نکرده اند.

در خصوص استفاده از سیستم های رمزگذاری در نرم افزارهای مخابراتی و پیام رسانی، بحث ها و گفت و گو های جنجالی بسیاری تاکنون بوده است. از طرفی عده ای اظهار دارند که این قابلیت ها حق کاربران است و باعث می شود حریم خصوصی آنها از دست دولت مردان و سو استفاده گران در امان بماند. مردم این روش ها را برای آزادی بیان ضروری می دانند، در حالی که عده ای دیگر یکی از عوامل کمک کننده شایان به این حمله های تروریستی را همین راه های ارتباطی امن و رمزگذاری شده می دانند.

از آنجایی که چیزی بنام در پشتی رمز گذاری شده برای دسترسی افراد خاص وجود ندارد، رخنه و ورود به این سیستم ها می تواند امنیت و حریم خصوصی کل سیستم را به مخاطره بیاندازد.

یکی از اشتباهات کلاسیکی که افراد گروه تروریسی داعش در طی حملات پاریس انجام دادند، انداختن یک گوشی همراه سالم به درون سطل آشغال بود. هم چنین گفته می شود بر خلاف آنچه که به آنها توصیه شده بود در حمله پاریس در قسمتی از عملیات از سرویس معمول SMS استفاده شده بوده است.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس