کد خبر 497739
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۲

اکثریت جمهوریخواه ‌طرحی مبنی بر رعایت اصول امنیتی در پذیرش مهاجران تسلیم مجلس نمایندگان کرده و این مجلس قرار است پنجشنبه در این خصوص رای گیری کند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، مجلس نمایندگان آمریکا بعد از درخواست فرمانداران ایالت های آمریکا مبنی بر عدم پذیرش مهاجران درباره این موضوع رای گیری خواهد کرد.

در همین رابطه اکثریت جمهوریخواه ‌طرحی را تسلیم مجلس نمایندگان کرده که این مجلس قرار است پنجشنبه در این خصوص رای گیری کند. سنا نیز قرار است سپس در این باره این طرح رای گیری کند.

بر اساس این طرح در صورت پذیرش مهاجران از کشورهای عراق و سوریه باید هویت افراد پذیرش شده از سوی مقامات و سازمانهای امنیتی تایید شده باشد. وزیر امنیت داخلی،‌ رئیس اف بی آی و مدیر امنیت ملی سه مقامی هستند که باید هویت مهاجران را تایید کنند.

در حقیقت جمهوری خواهان هرچند نمی توانند به طور مستقیم با پذیرش مهاجران طبق قانون اساسی مخالفت کنند ولی با این قوانین درصدد سنگ اندازی در این زمینه هستند.

اقدام نمایندگان جمهوری خواه در حالی انجام می شود که اوباما اقدام جمهوری خواهان برای جلوگیری از پذیرش مهاجران را محکوم کرده است.

دولت آمریکا می گوید بعد از حوادث یازده سپتامبر چند هزار مهاجر مسلمان پذیرش شده اند که تا کنون مشکلی برای امنیت ملی آمریکا ایجاد نکرده اند.


منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس