کد خبر 497270
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۳

وزیر آموزش وپرورش گفت: دولت برای اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان مبالغی را مصوب کرده و ما مشکلی را نخواهیم داشت.

به گزارش مشرق علی اصغر فانی در  پاسخ به این پرسش که اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان، آموزش و پرورش را با کسری بودجه مواجه می کند، گفت: دولت طبق مصوبه ۲۷ اسفند ۹۳ برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب کرده است.

وی افزود: برای سال ۹۵ نیز مبلغ ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دولت برای اجرای مرحله دوم طرح رتبه بندی فرهنگیان مصوب کرده بنابراین ما مشکل اعتباری نخواهیم داشت.

هیئت دولت ۲۷ اسفند سال ۹۳ نظام رتبه بندی معلمان را تصویب کرد و پس از آن ۵ اردیبهشت سال جاری از سوی معاون اول رئیس جمهوری این مصوبه ابلاغ شد. مشمولان طرح طبقه‌بندی معلمان شامل «آموزگاران، دبیران، هنرآموزان، مربیان امور تربیتی، مشاوران، مراقبان سلامت، مدیران و معاونان مدارس و مجتمع‌های آموزشی و تربیتی» هستند و در پنج رتبه «مقدماتی، پایه، ارشد، خبره و عالی» رتبه‌بندی حرفه‌ای می‌شوند. مشمولانی که براساس ضوابط مصوب در یکی از این رتبه‌ها قرار می‌گیرند، به ترتیب از ۱۵، ۲۵، ۳۵ و ۵۰ درصد افزایش امتیاز حق شغل از مهر ماه سال ۱۳۹۴ برخوردار می شوند.احکام رتبه بندی از مهر ماه  صادر شد اما حقوق معلمان افزایش نیافت و به گفته ی مسوولان آموزش و پرورش افزایش حقوق در ماه اول به حساب صندوق بازنشستگی واریز شده است و از آبان ماه فرهنگیان شاهد افزایش حقوق در فیش خود خواهند بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • بازنشسته ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
    0 0
    آقای فانی شانزده ماه بازنشسته منتظر پاداش است این موضوع را برو به آقای روحانی بگو که اگر خود آقای روحانی جای ما بازنشسته ها بود چی ميگفت و جواب ایشان روشن اعلام کن و خودت از زیر بار این دین رها کن خوب از شما انتظار که با جدیت این موضوع را پی گیری کنی و حق اين بود باید تا الان استعفا میدادی چون دولت قبل اینکه بدهی باز نشسته را بده برای دهها موضوع اعتبار اختصاص داده
  • میر از زاهدان ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
    0 0
    جناب فانی شما همیشه در فرمایشات تان میفرمایید مشکل بودجه نیست پس چرا حق الزحمه امتحانات /خردادماه/شهریورماه/حق التدریس 2ماهه بعد از عید را پرداخت نمی کنید/آیا میدانید که معلم جماعت به همان محتاج است چون پول نان شب خود را ندارد/ روز قیامت چگونه می خواهی جواب بدهی آقای محترم.
  • مهدی ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
    0 0
    آقای وزیر آبروی معلمین را در جامعه بردید از بس گفتید طرح رتبه بندی ، مردم فکر میکنند که هر معلم یک چند میلیون به حقوقش اضافه شده ، البته با روشی که شما در پیش گرفتید معلومه که دچار کمبود اعتبار نمیشوید . ابتدا اعلام کردید که کف افزایش حقوق 300 هزار و سقف آن 700 هزار تومان است الان که اجرا شده کف افزایش شده 100 هزار و سفق شده 500 هزار تازه ماه اول یعنی مهر ماه را بعنوان مقرری این افزایش به جیب دولت رفته از آبان هم که قراره اجرا بشه 30 یا 40 درصد آن بابت کسورات قانونی و بیمه و مالیات کسر میشه و اونوقت آش نخورده و دهن سوخته معلم باقی میماند ، این بود طرح رتبه بندی که 7 ماه است دارید تو بوق میکنید ؟ اگر به فکر معیشت معلم نیستید حداقل به فکر آبروی آنان باشید .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس