«دیک بلک» عضو سنای ایالت ویرجینای آمریکا در نامه‎ای به بشار اسد گفته که علت جنگ سوریه هرج و مرج داخلی نبوده است، بلکه به دلیل جنگ غیرقانونی قدرت های خارجی صورت گرفت.

به گزارش مشرق، «ریچارد دیک بلک» عضو سنای ایالت ویرجینای آمریکا در نامه‎ای به بشار اسد که دفتر ریاست جمهوری سوریه آن را منتشر کرده است، از دخالت نظامی روسیه علیه عناصر تروریستی در سوریه ابراز خوشحالی کرد و گفت: ارتش سوریه گام‎های دراماتیکی علیه تروریست‎ها برداشته است.

«ریچارد دیک بلک» با اشاره به پیروزی‎های اخیر ارتش سوریه از جمله شکستن محاصره سه ساله فرودگاه نظامی «کویرس» گفت: از این پیروزی خوشحال شدم و درود می‎فرستم به کسانی که۱۰۰۰ سرباز سوری شجاع را از مرگ حتمی نجات دادند.

به گزارش خبرگزاری سانا، وی در ادامه پیام خود به بشار اسد نوشت: علت جنگ سوریه هرج و مرج و آشوب داخلی نبود، بلکه عامل آن قدرت های خارجی بودند که جنگ غیر قانونی علیه دولت سوریه به راه انداختند.

دیک بلک افزود: قدرت های غربی حق کنار زدن انتخابات قانونی سوریه و تحمیل خواسته های خود بر مردم سوریه را ندارند، بلکه فقط خود سوری‌ها بدون دخالت خارجی باید سرنوشت خود را تعیین کنند.

سناتور ایالت ویرجینیای آمریکا گفت: قبل از آغاز جنگ، سوری ها از هر ملت عربی بیشترین آزادی بیان و عقاید و مساوات را داشتند. بسیاری از آمریکایی ها پس از آنکه دریافتند قانون اساسی سوریه بر آزادی انتخابات، آزادی عقاید و حقوق زن، ابراز تعجب کردند، لذا آمریکا قبل از انتقاد از سوریه باید از همپیمانان خود از جمله اردن، عربستان، قطر، امارات و کویت بخواهد تا آزادی های مشابه ملت سوریه را به ملت‎های خود بدهند.

وی گفت: آمریکا در واکنش به حمایت نظامی روسیه از سوریه، موشک‎های ضد تانک «تاو» را تحویل تروریست‌ها داد و این مساله تنها منجر به خونریزی در سوریه می شود. وی گفت: تحویل خودسرانه موشک های تاو، خطوط هواپیمایی همه کشورهای جهان را تهدید می کند.

دیک بلک افزود: گروهک «جیش الفتح» امروز کمک های نظامی آمریکا زیادی را دریافت کرده است. این گروهک متشکل از عناصر جبهه النصره شاخه القاعده در سوریه است و این بدین معناست که آمریکا سلاح را به همان تروریست هایی می دهد که حدود ۳۰۰۰ آمریکایی را در روز ۱۱ سپتامبر کشتند و این خیانت بزرگی به قربانیان این حادثه است.

وی خاطرنشان کرد: تروریست‎های سوری تحت حمایت نظامی همپیمانان آمریکا مانند ترکیه، قطر و عربستان هستند و ترکیه از میان این کشورها بیشترین حمایت تسلیحاتی و تجاری و پزشکی را از داعش می کند.

دیک بلک گفت: بدیهی است که هدف ترکیه و عربستان اعمال دیکتاتوری دینی بر ملت سوریه است و اگر در این مساله موفق شدند یقینا مسیحیان و دیگر اقلیت های سوری اقدام به سربریدن مسلمان سنی و شیعی می کنند.

عضو سنای ایالت ویرجینیا گفت: از شرف ملت سوریه دفاع می کنم و در عین حال مخالف حمایت آمریکا از تروریست هایی مانند جیش الفتح و داعش هستم. اهالی ایالت ویرجینیا برای پیروزی ارتش عربی سوریه و همپیمانان آن دعا می کنند تا صلح به زودی به این شکور بازگردد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس