کد خبر 497043
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه در حادثه منا 18 مفقودی از حجاج ایرانی وجود دارد، تاکید کرد: تا کنون وضعیت رکن آبادی مشخص نیست و یکی از مطالبات جمهوری اسلامی ایران روشن شدن وضعیت سفیر سابق و مفقودین دیگر است.

به گزارش مشرق، سعید اوحدی با شاره به ادعای الشرق الوسط در خصوص تحویل رکن آبادی به تل آویو، گفت: پس حوادث بزرگی همچون حادثه تاسف بار منا در رسانه ها شایعه های مختلفی شکل می گیرد مخابره می شود اما آن چیزی که برای مسجل است اثری از  آقای رکن آبادی نداریم و هیچ اطلاع مستندی در این باره به ما ندادند.

 شرایط سخت جسمی رکن آبادی

وی با تاکید بر اینکه یکی از مطالبات جدی جمهوری اسلامی ایران تعیین وضعیت رکن آبادی از سوی دولت ریاض است، ادامه داد: آخرین اطلاعی که از وضعیت سفیر سابق ایرن در لبنان داریم این است که با شرایط سخت جسمی با آمبولانس به بیمارستانی منتقل شده است و بعد از اطلاع دیگری در دست نیست.

به گفته اوحدی تا کنون 18 نفر از حجاج ایران در حادثه منا مفقود شده اند که غضنفر رکن آبادی دیپلمات کشور یکی از این مفقودین است که جمهوری اسلامی ایران از دولت آل سعود می خواهد هر چه زودتر تکلیف این مفقودین را مشخص کند.

دفن 37 پیکر بدون اجازه

وی در خصوص دفن اجساد حجاج ایرانی در عربستان سعودی گفت: بر اساس آخرین اطلاعاتی که در یافت کردیم تا به این لحظه سعودی ها 37 پیکر ایرانی را بدون اجازه دفن کردند. البته از این تعداد، خانواده 19 نفر بر اساس فتوای مراجع تقلید رضایت دادن اجسادشان همان جا بماند.

اوحدی اظهار داشت: اما اگر باقی خانواده ها خواهان باز گرداندن اجساد باشند بر اساس دستور العمل و مصوبه ای که داریم این امر را پیگیری خواهیم کرد.

 پیگیری غرامت از دولت سعود

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه موضوع غرامت از دولت ریاض را دنبال خواهیم کرد، تاکید کرد:  یکی از مطالبات حقوقی ما گرفتن غرامت از ریاض در خصوص حادثه منا است. سعودی ها ادعا می کنند در حال تحقیق در زمینه حادثه منا هستند و بعد از اتمام تحقیقات نسبت به پرداخت غرامت اقدام خواهند کرد.
منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس