کد خبر 497258
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۳

رئیس جمهور آمریکا افزایش فشارها بر گروه تروریستی داعش را امری ضروری عنوان کرد.

به گزارش مشرق جوان به نقل از شبکه ای پی تی ان، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در دیدار با مالکوم ترنبول نخست وزیر استرالیا در شهر مانیل پایتخت فیلیپین گفت: افزایش فشارها بر (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش امری ضروری است.

وی افزود: این یک فرصتی خوب برای من است که گفتگویی جدید با نخست وزیر ترنبول و تیم وی داشته باشم. یکی از مسائلی که وجود دارد این است که ما زمانی که با همپیمانان استرالیایی خود صحبت می کنیم چندین موضوع وجود دارند که ما بر سر آنها با هم اختلاف نظر داریم و امیدوارم که نه تنها دوستی بین من و نخست وزیر افزایش پیدا کند بلکه همپیمانی بین دو کشور مداوم و پایدار باشد.

کشورهای کمی در جهان هستند که همانند ما دارای روابط مداوم و دوستی جامعی باشند که ما با استرالیا داریم.

وی افزود: همکاری های امنیتی خوب و فوق العاده ای بین مقامات دو کشور در جبهه امنیتی وجود دارد به طوری که استرالیا دومین و بزرگترین هم پیمان ما در ائتلاف بر ضد (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش است. آنها همچنین یکی از شرکای مفید ما در افغانستان و در ارتباط با تلاشهایمان برای ایجاد ثبات و فراهم آوردن فرصت های لازم برای مردم این کشور به منظور ایجاد امنیت در آنجا هستند.

اوباما گفت: در جبهه اقتصادی ما شرکای قدرتمندی هستیم و از تلاش سازنده وزرای اقتصاد کشورهایمان در تکمیل پیمان دو سوی اقیانوس آرام که بر اساس قانونمندی و به منظور ارتقاء استاندارد های قانون محور در جاده تجارت و بازرگانی ایجاد شده است، تشکر و قدردانی می کنیم. چهل درصد از درآمد ناخالص ملی استرالیا مربوط به منطقه آسیا و اقیانوس آرام می شود.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه افزود: ما این فرصت را داشتیم که در این دیدار درباره ادامه ضرورت افزایش فشارها بر ضد داعش و همکاری با جهان اسلام و تعامل با آنها برای جلوگیری از افراطی گری و جلوگیری از حملات دهشتناک اخیر که در پاریس شاهد آن بودیم، گفتگو کنیم.

ما همچنین این فرصت را داشتیم که درباره اینکه چگونه می توانیم به جوامع مسلمان خود توجه بیشتری داشته باشیم تا آنها به طور کامل خود را بخشی از دمکراسی در استرالیا و آمریکا بدانند ،گفتگو کنیم.

اوباما گفت: ما همچنین گفتگوهای خوبی درباره اهمیت حفظ آزادی دریانوردی و قوانین مربوط به آن داشتیم. از آنجایی که هیچکدام از ما در اختلافاتی که در دریای چین جنوبی روی می دهد ذینفع نیستیم معتقدم که این موضوع بسیار مهم است که به طور ساده با پایبندی به اصول بنیادی این اختلافات بر اساس حاکمیت قانون واصول بین المللی و به طور صلح آمیز حل و فصل شوند. امیدواریم که این کار صورت پذیرد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس