کد خبر 496707
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۴:۲۵

ملا بختیار دبیر دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان عراق روز دوشنبه در نشستی در سلیمانیه در خصوص نبرد با داعش، تایید کرد نیروهای حزب دمکرات کردستان عراق و حزب کارگران کردستان ترکیه معروف به پ.ک.ک روز یکشنبه تا آستانه درگیری پیش رفتند.

به گزارش مشرق، اگرچه وی جزییات بیشتری در خصوص این تنش ها را اعلام نکرد اما روابط این دو حزب در چند روز گذشته بشدت بحرانی شده است.
مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات کردستان عراق بعد از آزادسازی شهر سنجار منکر نقش نیروهای پ.ک.ک در آزادسازی این شهر شد.
این سخنان بلافاصله واکنش رهبران پ.ک.ک را بدنبال داشت، «صبری اوز» عضو کمیته رهبری پ.ک.ک در گفت وگو با رسانه های وابسته به پ.ک.ک اظهار داشت: سخنان بارزانی را تنها یک ارزیابی بدون تحلیل واقعی می بینم، برای احترام به راستی ها هم اگر شده بود بارزانی نباید چنین ارزیابی از شرایط ارائه می کرد.
این رهبر پ.ک.ک ادامه داد: ارزیابی و تحلیل های بارزانی نه تنها صحت ندارد بلکه هیچ خدمتی به منافع مردم کرد نمی کند، چرا که کردها و تمام جهان می دانند این نیروهای ما بودند مانع نسل کشی بزرگ داعش در سنجار شدند.
صبری اوز افزوده بود: اکنون 2 هزار نیروی پ.ک.ک در سنجار هستند و تاکنون نیز نزدیک به 200 تن از نیروهایمان را در راه مبارزه با داعش و دفاع از سنجار از دست داده ایم.
عضو رهبری پ.ک.ک با اشاره به عدم اعتماد ایزدی ها به نیروهای دیگر جهت حمایت از آنها تصریح کرد: بهترین راه حل این است که ایزدی ها خود به شکل خودمدیریتی مناطق خویش را مدیریت کنند.
بدنبال آزادسازی شهر سنجار تنش ها بین حزب دمکرات کردستان عراق به رهبری مسعود بارزانی و حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) بالا گرفته است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس