حسن روحانی در کتاب خاطرات خود، از مشقات طلاب حوزه در استفاده از رادیو برای کسب اخبار می گوید و به دوستانی اشاره می‌کند که به دلیل داشتن رادیوی کوچک موجی به آن‌ها روشنفکر می‌گفتند، دوستانی که در حال حاضر هر کدام در جایگاه متفاوتی مشغول هستند.

گروه سیاسی مشرق - حسن روحانی در کتاب خاطرات خود، از مشقات طلاب قبل از انقلاب در حوزه علمیه و در استفاده از رادیو برای کسب اخبار می‌گوید و به دوستانی اشاره می‌کند که به دلیل داشتن رادیوی کوچک موجی به آن‌ها روشنفکر می‌گفتند، وی در خاطرات خود می‌نویسد: "باید توجه کنیم که در آن ایام تلویزیون نبود، اگر هم بود با برنامه‌های آن زمان مورد تحریم بود. حتی رادیو هم در اختیار طلبه‌ها نبود و داشتن رادیو را هم حرام می‌دانستند.

اساساً در عالم تقدس و شرایط حوزه در پیش از انقلاب و وضع برنامه‌های رادیو - تلویزیون، استفاده از این وسایل حرام بود و کسی نیز به دنبال این‌ها نمی‌رفت. گوش دادن به رادیو مجاز نبود و کمتر طلبه‌ای می‌توانست از آن استفاده کند.

در اواخر اقامتم در قم، یکی از طلبه‌های مدرسه ما، آقای مسیح مهاجری، یک رادیوی کوچک یک موج داشت که گاهی به صورت پنهانی به اخبار آن گوش می‌دادیم. به جز آقای مهاجری، آقای محمدی گلپایگانی نیز رادیوی کوچکی داشت که بعضی‌اوقات به حجره‌اش می‌رفتم و به اخبار رادیو گوش می‌کردم. تقریباً این دو نفر در جمع دوستان ما تا حدی روشنفکر محسوب می‌شدند."[1]



[1] - خاطرات حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی، تهران، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ج اول، 1388، ص 325

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • مشتاق مشرق ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    0 0
    جالب بود، روحانی کجا، مسیح مهاجری کجا و آقای گلپایگانی کجا ...
  • ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    0 0
    از بابت دوستان روشنفکرت مچکریم!...
  • ناشناس ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    0 0
    بگو با کیان بنشستی / تا بگویم که تو کیستی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس